خبرگزاری کار ایران

کشف پرونده سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۶۰

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از کشف پرونده سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد و کشف کامل محموله سرقت شده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: ساعت ۲۳:۰۰ مورخه ۱۳ اسفندماه راننده یک دستگاه تریلر با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر به مأموران اعلام کرد که سارقان مسلح اقدام به سرقت محموله ۲۴ تنی میلگرد همراه او کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه محموله" و هماهنگی با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

راننده تریلر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه شاگرد خود در اتوبان [ شهید ] همت – محدوده پارک جوانمردان، داخل ماشین در حال استراحت بودیم که ناگهان سه نفر با صورت‌های پوشیده وارد ماشین شده و به سمت ما حمله‌ور شدند؛ یکی از آنها اسلحه کمری و دو نفر دیگر چاقو و شوکر در اختیار داشتند؛ آنها اقدام به بستن دست و پا، دهان و چشمان هر دو نفر ما کرده و پس از محبوس کردن ما در اتاق مخصوص استراحت راننده، ماشین به حرکت در آمد. نزدیک به یک ساعت، تریلر به حرکت خود ادامه داد تا نهایتا توقف کرد. هر سه نفر سارقین از ماشین پیاده شدند؛ در آن لحظه از گوشه پارچه‌ای که بر روی چشمانم بسته شده بود توانستم یک تابلوی تبلیغاتی را بخوانم که بر روی آن تبلیغات فروش فرش انجام شده بود؛ از سر و صدای بیرون تریلر کاملا مشخص بود که سارقان در حال تخلیه محموله هستند؛ پس از تخلیه محووله میلگرد، تریلر ماشین مجددا شروع به حرکت کرد و پس از مدتی مجدد توقف کرد؛ با اطمینان از رفتن سارقین توانستیم تا خودمان را آزاد کرده و از تریلر خارج شویم؛ آنزمان بود که متوجه شدیم ما را در محدوده اتوبان آزادگان رها کردند که بلافاصله به کلانتری مراجعه و موضوع سرقت را اطلاع دادیم.

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره‌گیری از اندک اطلاعات راننده تریلر، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع سرقت موفق به شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد در شهرستان بهارستان شدند؛ با شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد و انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو نفر به اسامی مشخص و بدون داشتن هرگونه محل کسب و کار و یا مجوز قانونی، در این مکان اقدام به خرید و فروش آهن آلات و میلگرد می‌کند؛ این دو نفر به نام‌های ملک ( ۳۵ ساله ) و احسان ( ۳۳ ساله ) در مورخه ۱۶ اسفندماه در شهرستان رباط کریم دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به خرید محموله ۲۴ تنی سرقتی میلگرد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند .

با اعتراف صریح این دو خریدار اموال مسروقه، در مرحله اول محل نگهداری محموله در سوله‌ای در منطقه رباط کریم شناسایی و در بازرسی از این محل ، ۲۴ تن میلگرد سرقت شده به صورت کامل کشف شد .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقین مسلح در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان موفق به شناسایی هر سه سارق مسلح محموله شدند.

با شناسایی دو برادر به نام های امیر و علیرضا (۳۰ و ۲۹ ساله) و یکی از دوستانشان به نام احمد (۲۸ ساله) به عنوان اعضای گروه سارقین مسلح محموله، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت هستند.

نهایتا با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقین در شهرستان های رباط کریم و بهارستان ، هر سه متهم در مورخه ۱۸ اسفندماه دستگیر، به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد اعتراف کردند؛ متهمین در اعترافات خود عنوان کردند که پس از انجام سرقت، اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت را در کانال آب انداختند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان اصلی پرونده به سرقت مسلحانه، قرار قانونی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر و متهمان پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز