خبرگزاری کار ایران

کمالی‌پور در نطق میان دستور:

سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق، دیر اما مبارک است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۳۲

یک نماینده مجلس تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق، دیر اما مبارک است چراکه ما با عراق ۱۳۰۰ کلیومتر مرز مشترک داریم و می‌توانیم از این ارتباط با عراق بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، یحیی کمالی‌پور امروز در نشست علنیمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی النقی (علیه السلام)، گفت: همینکه ملت شریف و بزرگ ایران سوار بر مرکب زمان به سوی پایان سال با همه فراز و نشیب‌ها، بیم‌ها و امیدها روان هستند و در آستانه ورود به سالی دیگر قرار داریم، عید نوروز را به محضر رهبر انقلاب و مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه‌ام تبریک می‌گویم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اثرگذارترین و مهم‎‌ترین رویدادهای روزهای گذشته، بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب بود که نشانگر عمق نگاه راهبردی ایشان در خصوص عبور از مشکلات،  هدفگذاری برای پیشرفت همه جانبه، تبدیل شدن به یک قدرت و مصونیت یافتن در برابر توطئه‌های دشمنان و نظام سلطه است که همگان مکلفند در اجرایی کردن پیام معظم له تمام قوای خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور ایران به عراق، دیر اما مبارک است چراکه ما با عراق ۱۳۰۰ کلیومتر مرز مشترک داریم و می‌توانیم از این ارتباط با عراق بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

کمالی پور با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور بیان کرده است مبلغ ۱۱ میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص یافته ولی قیمت‌ها همچنان صعودی است به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان سکاندار جدید قوه قضاییه اشاره و اظهار کرد: این انتخاب که به اعتماد و ابلاغ مقام معظم رهبری صورت پذیرقت، امید را در بین مردم و کارکنان این قوه ایجاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: با توجه به سابقه طولانی وی در قوه قضاییه، امیدواریم وی با برنامه ریزی دقیق برای مبارزه با فساد و نابه سامانی‎های موجود در کشور با اجرای اصل ۱۴۲ و ۴۹ قانون اساسی گامی سازنده و ماندگار بردارد و با ایجاد اعتماد عمومی به سالم سازی جامعه کمک کند و فصل نوینی در مبارزه با رانت و زیاده خواهی ایجاد کند.

وی ضمن تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی گفت: اخیرا مصوبه‌‎ای مبنی بر عدم صادرات برخی از محصولات را شاهد بودیم که جای گله مندی است و قابل ذکر است که به زودی محصول گوجه جنوب کرمان وارد بازار خواهد شد و با توجه به تناژ بالای این محصول از وزارت جهاد کشاورزی و صمت درخواست داریم موجبات صادرات این محصول را فراهم کنند تا اتفاقات سال گذشته برای مردم تکرار نشود.

کمالی پور افرود: رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود به کرمان قول حل مشکل وام‌های مردم در حوزه بخشودگی سود و تأخیر را دادند تا کشاورزانی که تحت فشار بانک ها قرار دارند خلاص شوند ولی اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: چه کسی در کشور پاسخگوی نوسانات و گرانی‌هاست، مگر صنعت خودرو در حوزه عملکردی وزیر صمت نیست؟ مگر گوشت قرمز، مرغ و محصولات دامی در حوزه عملکردی حوزه وزارت جهاد کشاورزی عضو کابینه شما نیست؟ مگر بانک‌های کشور تحت مدیریت وزیر اقتصاد زیر نظر شما قرار ندارد؟ این همه گرفتاری برای مردم مظلوم چه کسی ایجاد کرده است؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؛ این نحوه نظارت و کنترل در منظر و نگاه مردم ناتوانی در اداره امور و تمشیت نیازهای مردم قلمداد می‌‎شود که در مراجعات مردمی قابل لمس است که امیدواریم در این خصوص اقدامی عاجل صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز