خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح کرد؛

احیای دوباره لاله‌‌‌زار به عنوان مرکز فرهنگ و هنر مدرن پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۵۳

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از احیای دوباره خیابان لاله‌‌زار به عنوان مرکز فرهنگ و هنر مدرن پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، برزین ضرغامی با اشاره به نگاه ویژه شهردار تهران به احیای هویت تاریخی راسته فرهنگی لاله‌‌‌زار در محدوده مرکزی شهر تهران گفت: خوشبختانه با توجه به نگاه ویژه‌‌‌‌ای که شهردار تهران به احیای دوباره محدوده‌‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران دارند، جلسات مربوط به موضوع مرمت و بازسازی خیابان لاله‌‌زار در دفتر وی با حضور مدیرکل دفتر شهردار تهران، معاون شهرسازی و معماری، سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه 12 برگزار می‌‌شود.

وی با اشاره به تصمیم‌‌گیری‌‌های انجام شده در آخرین جلسه احیای خیابان لاله‌‌‌زار اظهار داشت: مقرر شد تا هر کدام از سازمان‌‌‌های متولی به اندازه توان خود اقداماتی را به صورت هماهنگ در جهت احیا، مرمت و بازسازی این راسته فرهنگی زیر نظر شهردار تهران انجام دهند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه تصمیم شهردار تهران این است تا تمامی فعالیت‌‌‌ها و تصمیم‌‌گیری‌‌ها در زمینه احیای دوباره خیابان لاله‌‌زار باید توسط یک سازمان متولی مدیریت و طراحی شود، تصریح کرد: به همین منظور طبق تشخیص شهردار تهران معاونت شهرسازی و معماری مسئول اجرای طرح احیای لاله‌‌زار شد تا هر سازمان به صورت موردی اقدام به اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌‌‌هایی با هدف احیا و مرمت این راسته تاریخی نکند.

ضرغامی با اشاره به وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در گذشته سازمان زیباسازی شهر تهران با خرید و مرمت برخی از بناهای تاریخی قدم‌‌‌هایی را در این محدوده برداشته بود، اما طبق نظر حناچی قرار شد تا تمامی طرح‌‌‌ها، نقشه‌‌ها و مطالعات کلان در این محدوده با مدیریت معاونت شهرسازی و معماری به عنوان متولی اصلی این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به تاریخ خیابان لاله‌‌‌زار در تهران قدیم ابراز داشت: همانطور که می‌‌دانید خیابان لاله‌‌زار به عنوان مرکز فرهنگ و هنر مدرن تهران قدیم و همچنین مرکز مد شناخته می‌‌‌شود که در یک قرن اخیر اتفاقات فرهنگی و هنری زیادی در این محدوده رقم خورده و در تاریخ پایتخت به ثبت رسیده است. 

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، اگر تصمیم داریم تا خیابان لاله‌‌‌زار را احیا کنیم، نیاز به زمان طولانی است و احیای تاریخی، فرهنگی و هنری یک خیابان نمی‌‌تواند به سرعت و در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن انجام شود. 

ضرغامی اضافه کرد: در مجموع می‌‌‌توان گفت نگاه شهرداری تهران به خیابان لاله‌‌‌‌زار یک نگاه میراثی و تاریخی است که پیوند عمیقی با هنر و فرهنگ پایتخت به ویژه درحوزه تئاتر و سینما دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز