خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴ میلیون تن گندم از مزارع کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۹۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: طبق پیش‌بینی، امسال بیش از ۱۴میلیون تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در کشور برداشت خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع خدماتی و تبدیلی صنایع کشاورزی نهاوند در ۲ فاز اظهار کرد: این میزان تولید گندم از دو میلیون و ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم تولید می‌شود.

وی با بیان این که امسال در چهارمین سال متوالی خودکفایی در تولید گندم هستیم و نیازی به واردات این محصول نیست، ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش‌بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

کشاورز گفت: سطح زیر کشت گندم در کشور ۲درصد از سال گذشته بیشتر شده است و وضعیت مزارع تا این لحظه بسیار عالی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان این که تدارک کود شیمیایی خیلی بیشتر از سال گذشته دیده شده است، اظهار کرد: تقریبا ۲۴ درصد تا امروز از سال گذشته کود بیشتری مصرف کرده‌ایم و اولین سالی است که بعد از مدت‌ها با ۸۰ هزار تن بذر مازاد به سال زراعی قبل رفتیم و هیچ کشاورزی در دسترسی به بذر استاندارد مشکلی نداشته است.

وی با بیان این که در سال زراعی جدید پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴میلیون تن گندم برداشت شود، افزود: برای سال چهارم کشور از واردات گندم بی‌نیاز خواهد شد.

کشاورز همچنین درباره عدم دریافت پول چغندرکاران گفت: من دیروز مطلع شدم که کشاورزان کرمانشاه و همدان از یک کارخانه خارج از منطقه طلبکار هستند و سریعا با مسئولین کارخانه تماس گرفتم و قول دادند که تا پایان سال جاری مطالبات کشاورزان این دو منطقه نیز پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز