خبرگزاری کار ایران

مصرف کود پروتئین گندم را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۵۰

معاون وزیر در امور زراعت گفت: مصرف کود باعث افزایش پروتئین گندم و غنی تر شده آن شده و به این طریق اثر مهمی در تغذیه مردم جهان دارد.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاحیه این گردهمائی که در تاریخ 4-5 بهمن ماه جاری درشهر بندرعباس با حضور کلیه مدیران ستادی و استانی شرکت خدمات حمایت کشاورزی برگزار گردید، عباس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت طی سخنانی شرکت خدمات حمایت را بی نقص ترین سیستم بازرگانی در فضای کشاورزی برشمردند که با برنامه تامین و توزیع کود نقش اثرگذاری در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذائی و جایگاه آن در برنامه ششم توسعه کشور، کسانی که توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی به موضوع کشت گندم را نادرست می دانند خطاب قرارداده و گفت: هیچ کشوری به امنیت غذائی خود بی توجه نیست. کشاورزی ابزار رفع گرسنگی و فقر است و توسعه مصرف کود در کشاورزی 30 الی 70 درصد در افزایش محصول و به تبع آن در رفع فقر و گرسنگی در جهان موثر است.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: مصرف کود باعث افزایش پروتئین گندم و غنی تر شده آن شده و به این طریق اثر مهمی در تغذیه مردم جهان دارد. شرکت خدمات حمایتی همانطور که در رشد و توسعه کشت کلزا در کشور و انتقال دانش فنی کشت کلزا از کشورهای اروپائی به ایران نقش موثر و بی بدیلی داشت در ماموریت های دیگر نیز به موفقیت دست خواهد یافت.

وی با مهم دانستن نقش و اثرگذاری مثبت شرکت در این امر، افزود: ماموریت بعدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فرمول نویسی و تامین نیاز کودی کشاورزان بر اساس نسخه است.

کشاورز در پایان اذعان داشت: این امر با توجه به ضرورت مصرف انواع کود در تولید محصولات ارگانیک جهت اخذ مجوز سلامت بخصوص برای محصولات صادراتی، شایسته توجه و کمک شرکت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز