خبرگزاری کار ایران

۳۲۵۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان باختند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۰۱

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: افزایش تلفات یک زنگ خطر است و متاسفانه با افزایش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی طی ۹ ماهه اول سال ۹۷ مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد، اظهار کرد: بر اساس آمارها تعداد تلفات ناشی از تصادفات درون شهری در ۹ ماهه اول امسال ۳۲۵۷ نفر بوده که نسبت به ۹ ماهه اول سال قبل که ۳۲۹۰ نفر بوده، کاهش یافته، ولی تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری در ۹ ماه اول امسال ۸۶۸۵ نفر بوده که نسبت به ۹ ماهه اول سال ۹۶ که ۸۵۴۶ نفر بوده از رشد ۱.۶ درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌های روستایی در ۹ ماهه اول سال جاری ۹۰۸ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ که ۸۳۷ نفر بوده از رشد ۸.۵ درصدی برخوردار است که افزایش این آمار نگران کننده، نیازمند توجه تمامی مسؤولان و دستگاه‌های ذیربط می‌باشد.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه گفت: مجموع تلفات ناشی از تصادفات ترافیکی درون شهری و برون‌شهری و روستایی طی ۹ ماهه اول سال ۹۷ در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۰ نفر بوده که نسبت به ۱۲ هزار و ۷۷۳ نفر در مدت مشابه سال ۹۶ از رشد شش دهم درصدی برخوردار است.

جمالی نژاد همچنین اظهار کرد: در حالی شاهد این رشد تلفات ناشی از تصادفات ترافیکی داخل حریم شهرها هستیم که قرار بود مطابق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور این تلفات هر سال ۱۰ درصد کاهش یابد و همچنین بر اساس احکام برنامه ششم توسعه می‌بایست تا پایان برنامه ششم میزان تلفات به تعداد ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش داشته باشد.

وی در ادامه، یکی از عوامل مهم در این زمینه را افزایش آگاهی، دانش و تجربه رانندگی، ترویج فرهنگ ایمنی و آموزش ایمنی ترافیک عنوان نمود و گفت: این موضوعات باید توسط شهرداری‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف نظیر وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما برای همه اقشار جامعه بخصوص رانندگان و اپراتورهای سیستم حمل‌ونقل پیگیری گردد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: بنابراین تبحر و تجربه در رانندگی نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته و رانندگان با رعایت اصول ایمنی می‌توانند مرگ و میر و آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی را کاهش داده و موجب کاهش زیان‌های مالی و اقتصادی جبران‌ناپذیر، کاهش اثرات اجتماعی به مراتب ناگوارتری از جمله از هم پاشیدگی کانون خانواده و بروز انواع ناراحتی‌های روحی- روانی شوند.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه به رغم اقدامات مختلف طی سال‌های متمادی مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ و کلانشهرها هنوز برطرف نشده، تصریح کرد: کاهش مشکلات این حوزه نیازمند توجه و همکاری و همفکری تمامی دست‌اندرکاران مدیریت شهری و حمل و نقل شهری است و لازم است در کنار اقدامات زیرساختی، اقداماتی هم در زمینه ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی و ارتقا ابعاد گوناگون آن و در اولویت قرار گرفتن توسعه حمل و نقل پاک و حمل و نقل عمومی انجام شود.

وی همچنین از جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها که برگزار کننده دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای بود، قدردانی نمود و خواستار مشارکت جدی تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم پیشرفت و توسعه کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز