خبرگزاری کار ایران

توسط روحانی انجام شد؛

غرس یک نهال بلوط در محوطه ایستگاه راه‌آهن رشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۲۲

رئیس‌جمهور همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، یک نهال بلوط در محوطه ایستگاه راه‌آهن رشت غرس کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم با تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: مسئله درخت، مراتع، حفظ منابع آبی و محیط زیست بسیار برای زندگی بشر اهمیت دارد.

وی با قدردانی از همه آنهایی که برای سرسبزی ایران، تلاش می‌کنند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه گام‌های بسیار مهمی را برداشته است. توسعه جنگل‌‌ها و درختکاری، مهار گرد و غبار از طریق نهالکاری، کنترل شن‌های روان و آبخیزداری و بکارگیری سامانه‌های نوین آبیاری از جمله امور مهمی هستند که امروز پیگیری می‌‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز برای ما هم کشاورزی و هم محیط زیست دو اصل بسیار مهم است که می‌تواند برای زندگی، سلامت و توسعه کشورمان نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا کند.

روحانی از همه گروه‌ها، سازمان‌‌های مردم‌‌نهاد، مردم، کشاورزان و همه علاقه‌مندان محیط زیست، خواست در عرصه درختکاری همه تلاش خود را بکار گیرند و تصریح کرد: وزارت راه و بویژه راه‌‌آهن ضروری است بخشی از زمین‌‌های اطراف این ایستگاه راه آهن را درختکاری کنند و اساسا باید درختکاری در مسیر جاده ها با قوت ادامه یابد و ضروری است خیابان بی‌درخت نداشته باشیم.

وی افزود: در ایجاد خیابان‌ها و اتوبان‌های جدید هر جایی که امکان‌پذیر است، مسئله درختکاری را فراموش نکنیم، این توصیه پیامبر(ص)، ائمه هدی(ع) است و ان‌شاء‌الله به این توصیه بسیار پربرکت همه ما عامل باشیم و عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز