خبرگزاری کار ایران

بادامچی:

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مواد اولیه ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۴۷

عضو ستاد ساماندهی مشاغل خانگی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: ۳ میلیون و دویست هزار زن سرپرست خانوار وجود دارند که باید به آنها کمک کرد تا در زمینه مشاغل خانگی فعال شود چرا که ما نمی توانیم تا ابد به آن ها مستمری بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بادامچی گفت: باید کمیته امداد را از فروپاشی مهار کنیم چرا که این کمکی به افراد نمی کند برای نمونه در حال حاضر سه میلیون و دویست هزار زن سرپرست  خانوار داریم که اینها تا ابد نمی توانند مستمری بگیر باشند بلکه باید آنها را به فعالیت در مشاغل خانگی تشویق کنیم .

وی با بیان اینکه چهل درصد افراد جویای کار دارای مدارک تحصیلات تکمیلی هستند گفت: باعث تاسف است که این چنین افراد باید در صف کاریابی قرار بگیرد با عرض تاسف باید گفت که بیکاری فارغ التحصیلان کلید بحران است .

بادامچی با اشاره به حضور خود در آموزشگاههای سازمان فنی و حرفه ای گفت: آموزشگاههای فنی و حرفه ای برای کار مواد اولیه ندارند  برای نمونه کاراموز خود باید شخصا الکترود تهیه کنند تا در کلاس به او آموزش های مهارتی بدهند.

وی افزود: :کارآفرینان ما از نقدینگی لازم برای توسعه کارشان محروم هستند من از شما (شریعتمداری) می خواهم که به این مشکلات رسیدگی کنید چرا که اگر شما از پس آن برنیایید و هیچ وزیری دیگری هم قادر به این کار نخواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازارچه های مرزی باید برای فعالیت محصولی داشته باشند گفت: متاسفانه بازارچه های مرزی با مشکلات فراوانی مواجه هستند .

وی در پایان گفت: الگوهای مشاغل خانگی بسیار مطلوب هستند اما حمایت مالی مناسبی از آنها وجود ندارد ما در مجلس و دولت موظف هستیم شرایط لازم را برای حمایت مالی از آنها فراهم کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز