خبرگزاری کار ایران

وزیر حمل‌و‌نقل آذربایجان در سفر به گیلان:

روحانی و علی‌یف رویای امپراطوری‌ها را در ایجاد کریدور شمال- جنوب تحقق بخشیدند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۴۱

وزیر حمل و نقل آذربایجان بیان کرد: روحانی و علی‌یف رویای امپراطوری‌ها را در ایجاد کریدور شمال- جنوب تحقق بخشیدند.

به گزارش ایلنا از رشت، وزیر حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات آذربایجان در سفر به گیلان با تبریک اتصال ریلی رشت به شبکه سراسری راه آهن ایران به اسلامی گفت: امیدواریم کریدور شمال-جنوب هرچه سریعتر به اتمام برسد و مسیر ریلی به آذربایجان از طریق آستارا متصل شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران کارهای بزرگی در حوزه ترانزیت انجام داده است، افزود: سالیان سال است که امپراطوری های مختلف تلاش کرده‌اند تا خلیج فارس به روسیه متصل شود ولی تاریخ گواه آن است که امروزه روحانی رئیس جمهوری ایران و الهام علی‌یف با تکمیل کریدورهای شمال- جنوب در تلاش هستند تا این امر محقق شود.

رامین گلوزاده یادآور شد: بعد از اتصال ریلی گیلان به شبکه سراسری حجم بار بین دو کشور ۴ یا ۵ برابر خواهد شد و زمینه های گسترش حجم تبادلات بین دو کشور فراهم شده است.

وزیر حمل‌و‌نقل و فناوری اطلاعات آذربایجان افزود: کشور آذربایجان در تلاش است تا کارخانه واگن سازی در باکو را راه‌اندازی کند تا به وسیله آن دین خود را به کریدور شمال-جنوب ادا کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز