خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان داروهای دامی در گفت‌وگو با ایلنا:

سالیانه 300 میلیون یورو صرف واردات واکسن و افزودنی‌های دامی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۴۲

توکلی اظهار داشت: در مجموع برای واردات واکسن و افزودنی‌ها سالانه 300 میلیون یورو ارز نیاز است.

حمیدرضا توکلی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص مشکلات واردات داروهای دامی گفت: ما در حال حاضر با مشکلاتی مانند تامین ارز، قفل شدن واردات در گمرک و عدم تامین خریدهای اعتباری شرکت‌ها روبه‌رو هستیم که مورد آخری به اعتبار واردکنندگان خدشه وارد کرده است. از همین روی در واردات واکسن و افزودنی‌ها با بحران جدی روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مشکل تامین داروها موجب بروز بیماری‌های اپیدمی مانند آنفلونزا و تب برفکی، آسیب به مرغداران و دامداران، گران شدن محصولات دامی با منشا داخلی و تهدید امنیت جامعه را در پی دارد.

توکلی اظهار داشت: در مجموع برای واردات واکسن و افزودنی‌ها سالانه 300 میلیون یورو ارز نیاز است. البته در این مورد جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس و اتاق‌ها داشته‌ایم تا مشکلات صنعت دام و طیور به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور در این مورد را برطرف کنیم.

دبیر انجمن واردات کنندگان داروهای دامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین 70 تا 80 درصد واکسن‌ها توسط انجمن ما تامین می‌شود و واردکنندگان بزرگ این بخش عضو این انجمن هستند که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات موجود بر سر راه واردات این محصولات برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز