خبرگزاری کار ایران

عصارزاده:

زمان جهش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی و اقتصاد کشور فرا رسیده است

زمان جهش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی و اقتصاد کشور فرا رسیده است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: به مرحله‌ای از حیات بانک رسیده‌ایم که می‌توانیم شاهد جهش آن در نظام بانکی کشور، بخش تعاون، اشتغال و کارآفرینی باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ امیرهوشنگ عصارزاده در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران و همکاران مدیریت شعب استان‌ها گفت: در دوره جدید حضورم در بانک توسعه تعاون که به‌عنوان عضو کوچکی در کنار شما قرار گرفته‌ام، می‌توانیم شاهد دورانی تازه از کار، تلاش، پیشرفت و تحول در بانک باشیم.

وی افزود: هم نشانه‌ها و هم پیش‌نیازهای حرکت به‌سوی جهش در بانک وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های تحول و بلوغ در بانک توسعه تعاون این است که تمام ارکان مدیریتی و اداره امور از نیروهای درون بانک تأمین می‌شود.

عصارزاده بیان کرد: اینکه عزم تغییر و تحول مثبت منتج به نتیجه را داشته باشیم، الزامات و پیش‌نیازهایی دارد که باید همه به آن‌ها توجه داشته باشیم.

شناخت دقیق از وضع موجود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: در گام اول باید تحلیل و شناخت دقیقی از وضعیت موجود، فارغ از تعارفات، نگاه‌های فرمایشی و اسمی، به‌صورت شفاف و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امروز مجموعه‌ای از داشته‌ها و نداشته‌ها، نقاط قوت و ضعف و اندوخته‌های ارزشمندی داریم که می‌تواند نقطه اتکا برای تغییر و تحول در بانک قرار گیرد. درعین‌حال، نقاط ضعفی هم داریم که اگر از آن‌ها غافل شویم و اراده‌ای برای برطرف‌کردنشان نداشته باشیم، می‌تواند موجب آسیب به بانک شود.

وی در تشریح برخی نقاط قوت بانک گفت: بانک توسعه تعاون با ۴۴۸ شعبه به‌عنوان بانکی شناخته‌شده و تأثیرگذار در فضای اقتصادی، تعاونگران، دولت، مشتریان و ذی‌نفعان است.

عصارزاده ادامه داد: برخورداری از سرمایه ارزشمند نیروی انسانی باتجربه، متخصص، جوان و تحصیل‌کرده یکی دیگر از نقاط قوت مهم بانک توسعه تعاون است.

به گفته این مقام ارشد بانکی، هم شعب و هم نیروی انسانی به‌صورت مشروط می‌توانند مبنا و ابزار جهش بانک قرار گیرند.

وی ادامه داد: باور دارم مشتریان نیز جزو سرمایه‌های بانک محسوب می‌شوند.

گام اول توسعه‌یافتگی

عصارزاده بیان کرد: در موضوع سرمایه انسانی اعتقادم بر این است که مبنای توسعه و پیشرفت در هر سازمانی، نیروی انسانی آن است. هم در موفقیت‌ها و هم در کاستی‌ها، نقش نیروی انسانی به‌وضوح قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: اگر قرار است بانکی برای توسعه کشور باشیم، باید خودمان از سطح قابل‌قبولی از توسعه‌یافتگی و کارآمدی برخوردار باشیم. امکان ندارد مجموعه‌ای ضعیف و ناکارآمد باشیم، خلق ارزش در سازمان ملموس و پایدار نباشد و آنگاه بخواهیم در توسعه کشور نقش ایفا کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: توسعه در کشوری به عظمت ایران، موضوع کوچکی نیست. با ذهن‌های کوچک، کار توسعه‌ای بزرگ در شأن ایران امکان‌پذیر نیست. باید بزرگ فکر کرد تا بتوان اثری بزرگ خلق کرد.

وی گفت: نیروی انسانی بانک یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شود و در دوره جدید به‌طور ویژه بر فعلیت‌رساندن قابلیت‌ها متمرکز خواهیم شد.

افق روشن برای نیروی انسانی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: نیروی انسانی بانک باید در اوج امید، انگیزه و بهره‌وری باشد. انگیزه در نیروی انسانی در محیطی ایجاد می‌شود که در آن محیط، آرامش، ثبات، اخلاق، انصاف و عدالت نمایان باشد.

عصارزاده اظهار کرد: پرداخت‌های مالی به‌عنوان یکی از ابزارهای انگیزشی می‌تواند نقش داشته باشد. اما نکته قابل‌توجه اینکه موارد انگیزشی تنها در مسائل مادی خلاصه نمی‌شود، بلکه موضوع مهم‌تر، نگاه عادلانه و دیده‌شدن همکاران است.

وی تأکید کرد: شایسته‌سالاری و رعایت آن در تمام سطوح مدیریتی به‌عنوان نقطه کانونی در دوره جدید مدیریت باید رعایت شود. مبنا و معیار انتصاب‌ها باید سلامت، تلاش، کوشش، مسئولیت‌پذیری و کار صادقانه باشد.

مبنای ارزیابی عملکرد

عصارزاده در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از ضعف‌های بانک اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲، شعب زیان‌ده به‌عنوان موضوعی قابل‌تأمل مطرح بود و همچنان با آن مواجه هستیم. برخی آمارها حکایت از آن دارد که ۶۵ درصدشعب بانک زیان‌ده هستند و این امر پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد شعب باید به نقش و برآیند فعالیت آن‌ها در سودسازی یا زیان‌سازی بانک به‌صورت مستقل پرداخته شود.

این مقام ارشد بانکی بیان کرد: باور دارم با ارائه برنامه اصولی می‌توان ۹۰ درصد شعب بانک را به سوددهی رساند.

تجربه مشتری؛ کاتالیزور موفقیت بانک

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به فرایندها و سیاست‌ها و طراحی و معرفی محصولات جذاب باید جزو اولویت‌های عملیاتی همکاران ستاد قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که مشتری از خدمت و محصولی که ارائه کرده‌ایم راضی نباشد و تجربه خوبی پیدا نکند، نمی‌توانیم آن را موفقیت برای خود بدانیم.

به گفته عصارزاده، شفافیت بخشی از کیفیت خدمات است و باید در فضایی شفاف و زمان‌بندی‌شده اعتماد مشتریان را جلب کنیم.

۳ اصل کلیدی در دوره جدید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «شایسته‌سالاری و حاکمیت اخلاق»، «صداقت و شفافیت با کارکنان و با مشتریان» و «عمل‌گرایی» جزو اصول راهبردی مدیریتی در دوره جدید است.

وی گفت: برخی اندیشمندان معتقدند مدیران موفق، مدیرانی هستند که به‌صورت میدانی در سازمان عمل کرده و درون و بیرون سازمان را رصد کرده و تحلیل درستی از واقعیت‌ها دارند.

 
زمان جهش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی و اقتصاد کشور فرا رسیده است
زمان جهش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی و اقتصاد کشور فرا رسیده است

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز