خبرگزاری کار ایران

فراخوان دومین دوره جشنواره عکس، فیلم و سفرنامه نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۰۱

سرزمین ایران با فرهنگ وهنر غنی، تنوع اقلیمی، گوناگونی اقوام و مراسم آیین ها سرآمد تمامی کشورهای منطقه و جهان می باشد. طبیعت و تنوع رنگ در گستره سرزمین ایران و زیبایی مراسم وآیین ها و نیاز به توسعه نشاط اجتماعی در سراسر این سرزمین ایجاب می کند که این زیبایی ها به گونه ای نمود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با این هدف جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه نویسی ویژه نوروز 1398 با برگزاری مسابقه رقابتی در بخش های ذیل، راهی ساده، جذاب و خلاقانه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهای نوروزی در داخل کشور در اختیار علاقمندان قرار می دهد این جشنواره به همت اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شعار نگاهی دیگر به نوروز ایرانی در بخش های زیر برگزار خواهد شد.

بخش های جشنواره شامل فیلم و ویدئو دیجیتال، بخش عکاسی دیجیتال و بخش سفرنامه نویسی داخلی است.

کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ میراث طبیعی و تاریخی و معرفی جاذبه های گردشگری کشور، استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی و پاسداشت سنت های نوروزی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران و معرفی و آگاه سازی در ارتباط با میراث فرهنگی و تاریخی، صنایع دستی و گردشگری کشور  نیز از اهداف و رویکردهای این جشنواره است.

سفر و جاذبه های گردشگری در ایران، میراث فرهنگی و اماکن تاریخی ایران، آیین‌ها و سنت‌های نوروز ایرانی موضوع اصلی جشنواره و نگاه ویژه به آثار تاریخی، اماکن، آیین ها و جاذبه های گردشگری استان های نیمه غربی کشور موضوع جانبی این جشنواره به حساب می آید.

 به نفرات برگزیده اول تا سوم هر بخش های فیلم، عکس، سفرنامه و بخش جنبی لوح تقدیر و جوایز نفیسی اختصاص خواهد یافت.

آخرین مهلت ارسال آثار: 31 فروردین 1398  است و داوری و اعلام نفرات برگزیده: 1 الی 7 اردیبهشت 1398  انجام خو.اهد شد.

هیأت داوران این جشنواره متشکل از  یک نفر از اساتید عکاسی، یک نفر کارشناسان ارشد امور فرهنگی و هنری، یک نفر از اساتید فیلمسازی می باشند.

این بخش در یک فضای رقابتی سازنده و با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ایجاد جریان مستقل فیلمسازی در حوزه های مرتبط با وظایف و اولویتهای سازمانی برگزار می شود.

علاقمندان در  بخش  فیلم های موبایل تحت عنوان شهروند- تصویربردار و با دوربین موبایل خود آثاری را در مدت زمان 60 ثانیه و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی و باستانی کشور با شعار واحد «ایران ما، دیدن داره» ارایه خواهند داد.

در بخش فیلم های ویدئویی نیز  مدت زمان فیلم های ارسالی باید بین یک تا دو دقیقه در نظر گرفته شود و فیلم ها می بایست حداقل از کیفیت HD برخوردار باشند.

تبصره 1: ارایه ویدئو خلاقانه از آثار و موضوعات بکر و جدید که واجد ارزشهای زیبایی شناختی باشند از امتیاز ویژه در این بخش برخوردار است.

تبصره 2: شرکت انواع مختلف فیلم در قالب تیزر، کلیپ، هایپرلپس، تایم لپس و... که دو عنصر ابجاز و انسجام در محتوا و ساختار را رعایت کرده باشند مورد نظر برگزار کنندگان جشنواره می باشد.

- کپی رایت فیلم باید متعلق به شخص شرکت کننده باشد و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آثار دیگران و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح به عهده متقاضی متخلف خواهد بود و شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می شود.

- بعد از ارسال فیلم و قبول شرایط شرکت در مسابقه، کپی رایت و حق معنوی و مادی آن آثر متعلق به برگزارکننده خواهد بود و سازمان حق بهره برداری از آثار پذیرفته شده در تبلیغات و شبکه های اجتماعی و دیگر مکانهای متعلق به سازمان را دارا می باشد. 

- هیچ گونه واترمارک و نوشته ای بر روی فیلم نباشد و فیلم های موبایلی حتما به صورت افقی (لندسکیپ) تهیه شده باشد. 

 - تصاویر فیلم های ارسالی می بایست به شکلی باشد که از نظر اخلاقی امکان درج و انتشار آنها وجود داشته باشد.

- فیلم های ارسالی می بایست تدوین شده باشند و در صورت دارا بودن موسیقی متن، گفتارمتن و زیرنویس از اولویت های بهتری جهت انتخاب نهایی برخوردار است.

-  حداکثر حجم مجاز فایل فیلم ارسالی 25 MB  می باشد.

- هر شخص تنها مجاز به ارسال فقط 4 فیلم برای تمام بخش ها و موضوعات جشنواره می باشد و هر شخص در هر بخش تنها یک بار امکان برنده شدن را خواهد داشت.

سرزمین ایران با جغرافیایی گوناگون اقوام دارای مراسم و آیین های متنوع هنگام نوروز و درارتباط با زندگی، طبیعت ومعماری است. از این رو لزوم حضور مردم و مخاطبین عام وعکاسان حرفه ایی و آماتور دراین رقابت اهمیتی چندان یافته  وارائه و ثبت لحظاتی ناب و در خور تامل، در این شرایط محقق می شود.

هر شرکت کننده مجاز است حداکثر 5 عکس برای همه موضوعات ارسال کند.

آثار عکاسی آپلود شده باید بصورت حقیقی در فضای بیرونی جامعه موجود باشند.

ارسال عکس‌های روتوش شده و یا اصلاح شده توسط نرم‌افزارهای گرافیکی قابل قبول نیستند.

عکس‌های باید بصورت فایل دیجیتال، بر روی سی ‌دی با اندازه ضلع بزرگ حداقل 1280 پیکسل و حداکثر حجم فایل 3 MB با فرمت JPG  ارسال شود.

عکس‌های آپلود شده نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، قاب، واترمارک و یا لوگو باشند.

ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت مادی و معنوی اثر است. در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی برعهده شرکت کننده خواهد بود.

در صورت موفقیت در مسابقه و پذیرفته شدن عکس در مرحله نهایی صاحب اثر باید اصل عکس را در صورت درخواست هیأت داوران جشنواره در اختیار قرار دهد لذا فایل اصلی عکس باید نزد صاحب عکس موجود باشد.

تصاویر برگزیده در مرحله پایانی در نمایشگاه مجازی در سایت اینترنتی سازمان به نمایش عموم در خواهند آمد.

برگزار کننده جشنواره حق استفاده یا عدم استفاده از عکس­های راه یافته به بخش مسابقه را در نمایشگاه، کلیه نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی، سایت سازمانی و… در صورت اتخاذ تصمیم مورد نظر برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

شرکت کنندگان موظف ‌اند نام استان، شهر، منطقه و همچنین نام و یا شهرت سوژه عکاسی شده را به همراه تعیین بخشی که علاقمند به شرکت در آن بخش می باشند را در هنگام بارگزاری اثر ذکر نمایند.

در خصوص موارد پیش بینی نشده برگزارکننده مجاز به تصمیم گیری‌های لازم است.

ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است.

شرکت عموم علاقه‌مندان در این جشنواره آزاد است.

این بخش در جهت ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک گذاری دانش و تجربه مسافران نوروزی در معرفی شهرها و جاذبه های گردشگری و فرهنگی آنها برگزار می شود.

سفرنامه ارسالی باید در قالب یک فایل Word (متن تایپ شده به فارسی) همراه با تصاویری متناسب با متن و در توصیف مکان ارائه شود.

تصاویر باید با کیفیت مناسب و بدون واتر مارک و شخصا و توسط دوربین خود گرفته باشید                               

سفرنامه می بایست توسط شخص شرکت کننده در مسابقه تهیه شده باشد و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب سایت/ وبلاگ دیگری برداشت و منتشر نشده باشد.

سفرنامه ها می بایست مربوط به سفرهای داخل کشور  در نوروز 1398 باشد.

سفرنامه ها می بایست از لحاظ شیوه نگارش ادبی مناسب و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند.

سفرنامه هایی که به معرفی ابزارهای جدید در سفر و یا به معرفی مکان های کمتر شناخته شده داخلی بپردازند از امتیاز ویژه در داوری برخوردار خواهند شد.

هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر یک سفرنامه مربوط به سفرهای داخلی می باشد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی  farhangi@ichto.ir همراه با مشخصات فردی شامل:  نام و نام خانوادگی، کد ملی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن های 61063365- 61063362 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز