خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران:

انعکاس مطلوب ظرفیت‎های گردشگری خوزستان گردش ثروت در استان را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۳۴۳

استاندار خوزستان با تأکید بر این‎که ظرفیت‎های غنی گردشگری استان باید به مردم استان‎های سراسر ایران نشان داده شوند، گفت: انعکاس مطلوب این ظرفیت‎ها، گردش ثروت را در استان در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از غرفه خوزستان در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان این‎که برگزاری چنین نمایشگاهی از سوی سازمان میراث فرهنگی و حضور اداره‎کل میراث فرهنگی با هدف معرفی ظرفیت‎های غنی استان در حوزه گردشگری، کار بسیار ارزنده و ارزشمندی است، افزود: شهرستان‎هایی مانند شوش، بهبهان، ماهشهر، هندیجان، ایذه و شادگان جزو مناطق پرظرفیتی هستند که باید در چنین نمایشگاهی همانند دزفول و شوشتر حضور فعالتری داشته باشند که این در گرو همیاری و همکاری مسئولان و فعالان گردشگری شهرستان‎ها است.

وی در ادامه با تمجید از حضور قوی و فعال شهرستان‎های دزفول، شوشتر و اهواز در نمایشگاه امسال، گفت: درحوزه گردشگری از استان زرخیز خوزستان‎ با آن‎همه ظرفیت غنی و وجود سه اثر ثبت جهانی، انتظار بیش از این‎ها است و امیدوارم در سال‎های آینده شاهد حضور قوی سایر شهرستان‎های استان هم در این نمایشگاه باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این‎که گردشگری صنعت خوزستان همانند نفت مسجدسلیمان نیز جزو ظرفیت‎هایی است که باید بیش از این‎ها به آن توجه شود، اظهار امیدواری کرد: حرکتی که از سوی خوزستان طی سالیان اخیر برای شرکت در این نمایشگاه به صورت سالانه آغاز شده، سال به سال بسط  و گسترش پیدا کند.

وی خواستار برنامه‎ریزی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از هم‌اینک برای شرکت در نمایشگاه سال بعد شد و افزود: مسئولان میراث فرهنگی استان می‎توانند با تشکیل تیم‎های مختلف استارت کار را برای حضور فعالتر در سال بعد بزنند و حتی در صورت امکان فضای بیشتری را برای غرفه خود دریافت کنند تا سایر شهرستان‎ها نیز بتوانند در گوشه‎ای از غرفه استان به معرفی ظرفیت‎های ناب خود بپردازند.

شریعتی بر لزوم همکاری شهرداری‎های شهرهای مختلف استان و پای کار آمدن آن‎ها تأکید کرد و گفت: همکاری شهرداری‎ها باعث می‎شود تا تمام شهرستان‎های استان خوزستان نیز بتوانند با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‎های غنی خود را به مردم سراسر کشور و جهان نشان دهند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان آثاری در دل خود جای داده است که بعضاً در هیچ‌جای دنیا نمی‌توان همانند آن را یافت اما متأسفانه این ظرفیت‎ها به شکل مطلوب نمایان و منعکس نمی‎شود.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان و وزیران کشور پس از سفر به خوزستان به من گفتند که ما اصلا چنین تصوری از خوزستان نداشتیم و نمی‎دانستیم این استان دارای چنین ظرفیت‎هایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و این خود نشانگر این است که ما باید ظرفیت‎های استان را به شکل مطلوب‎تر منعکس کنیم.

شریعتی بیان کرد: تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان از زیباترین تالاب‎های ایران و جهان هستند و باید بسیار بیشتر از این‎ها به مردم شناسانده شوند، چرا که این ظرفیت‎های غنی مردم را به سمت استان جذب می‎کنند و این موضوع حتما باید در برنامه گنجانده شود.

استاندار خوزستان جاذبه‎های گردشگری این استان را در مجموع بی‎نظیر خواند و با تأکید بر این‌که چنین نمایشگاهی باید در خود استان خوزستان نیز برگزار شود، افزود: استانداری همواره این آمادگی را دارد تا زمینه برگزاری چنین رویدادهایی را فرآهم آورد و اعتبارات آن را نیز تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نیاز است تا مردم استان خوزستان نیز از وجود برخی ظرفیت‎های پنهان استان در حوزه گردشگری آشنا شوند اما مهم‎تر این است که این ظرفیت‎ها به مردم استان‎های دیگر ایران نیز نشان داده شوند، چرا که نیاز است گردش ثروت در استان و ورود پول به آن انجام شود تا تولید ثروت شکل گیرد  و به تبع آن معیشت نیز برای مردم به شکل مطلوب‌تر فرآهم آید..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز