خبرگزاری کار ایران

با موافقت اعضای شورای شهر تهران؛

تمام درآمدهای حاصل از محدوده ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی صرف توسعه TOD می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۰۵

با موافقت اعضای شورای شهر تهران، تمام درآمدهای وصولی حاصل از محدوده 300 متری ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی در سال 98 صرفا در توسعه سیستم‌های حمل و نقل انبوه‌بر و به ویژه مترو هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه نوبت عصر پس از پایان بررسی تبصره‌های 38 گانه لایحه بودجه 98 شهرداری به بررسی تبصره‌های پیشنهادی و الحاقی اعضا پرداختند.

در این جلسه تبصره پیشنهادی شهربانو امانی مورد بررسی قرار گرفت که به شرح زیر است:

شهرداری موظف است در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی، (TOD)، کلیه درآمدهای وصولی حاصل از تغییر پهنه (کاربری)، صدور پروانه ساختمانی و اعطای تراکم، عوارض نوسازی، جرایم کمیسیون ماده 100 و عوارض تابلوهای با کاربری تبلیغاتی در محدوده 300 متری زون‌های TOD (مترو و بی‌آرتی) را صرفا در توسعه سیستم‌های حمل و نقل انبوه‌بر به ویژه مترو هزینه کنند.

سیدحسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد امانی گفت: خانم امانی پیشنهاد خود را به کمیسیون تلفیق آوردند اما پذیرفته نشد یک دلیل آن این بود که  برای کدهای درآمدی اشاره شده در تبصره پیشنهادی، قبلا در جداول لایحه بودجه هزینه شده است. ضمن اینکه صد در صد درآمدهای حصال از بارگذاری در شعاع 300 متری ایستگاه‌های مترو، وصول و صرف ایستگاه مترو می‌شود.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم در موافقت با پیشنهاد امانی گفت: این تغییر پارادایم مدیریت شهری نسبت به گذشته است و پیام خوبی دارد ما باید تصمیم بگیریم درآمد حاصل از مجتمع‌های ایستگاهی کاملا به توسعه حمل و نقل عمومی برود و این در راستای تحقق برنامه پنج ساله سوم است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم در توضیح اظهارات سالاری گفت: آقای سالاری می‌گوید به جای اینکه در متن تبصره تک به تک به درآمدها اشاره کنیم و مثلا بنویسیم درآمد از محل ماده 100 یا  درآمد از محل پروانه‌های ساختمانی و ... ، بنویسیم «حاصل از ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی». اینگونه شاید تفاهمی میان اعضا حاصل شود.

در نهایت تبصره پیشنهادی امانی با 11 موافق و 5 مخالف تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز