خبرگزاری کار ایران

تجمع دو روزه کارگران بلبرینگ‌سازی خاتمه یافت/ پرداخت بخشی از معوقات

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۴۰

سرانجام در پایان روز گذشته (۱۲ اسفند ماه) کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز، دومین روز از اجتماع صنفی خود را با دریافت بخشی از معوقات مزدی و عیدی به پایان بردند.

منابع خبری کارگری در کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز با بیان اینکه طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه حدود ۱۸۰ کارگر کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز برای وصول مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان تبریز دست به اعتراض صنفی زده بودند، اعلام کردند: سرانجام در پایان روز گذشته (۱۲ اسفند ماه) کارگران بلبرینگ‌سازی، دومین روز از اجتماع صنفی خود را با دریافت بخشی از معوقات مزدی به پایان بردند.

این کارگران که نگران وضعیت فعلی محل کار و اشتغال خود هستند، گفتند: بابت ۷ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکاریم که روز گذشته مسئولان استانی با تامین منابع مالی، یک ماه حقوق مهر ماه کارگران را به همراه عیدی پرداخت کردند.

 یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری اعتراضات کارگری در این واحد تولیدی کمبود ۵ میلیارد از مجموع ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته دولت برای پرداخت مطالبات مزدی کارگران این کارخانه بوده است که مسئولان روز گذشته وعده کردند به زودی این طلب کارخانه را به حساب آنها واریز کنند.

به گفته آنان، سال گذشته با پیگیری سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی، کارخانه بلبرینگ‌سازی از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع برگردانده شد. با این تصمیم  دولت ۱۵ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات مزدی عقب افتاده و سنوات بازنشستگی کارگران این کارخانه اختصاص داد که ۱۰ میلیارد آن  پرداخت شده اما خبری از پرداخت مابقی این اعتبار مالی دولت نیست.

 کارگران این کارخانه با بیان اینکه در طول ۱۴ ماه گذشته که این کارخانه به هیات حمایت از صنایع بازگردانده شده، اتفاق خاصی در روند آغاز فعالیت تولیدی کارخانه مشاهده نشده است، افزودند: پیش از این نیز این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد و در نتیجه اجرای غلط قانون خصوصی‌سازی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شدیم و کارخانه تا مرحله ورشکستگی کامل پیش رفت.

 طبق اظهارات کارگران بلبرینگ‌سازی انتظار داشتیم دولت همه تسهیلاتی که در جهت راه‌اندازی مجدد این کارخانه و حفظ اشتغال کارگران آن اختصاص داده بود را در اختیار به این واحد قرار می‌گذاشت.

آنها  در ادامه افزودند: در حال حاضر که حدود ۱۵  ماه از زمان واگذاری این کارخانه به هیات حمایت از صنایع می‌گذرد، تولید در کارخانه دچار رکود شده و کارگران در آستانه سال نو از لحاظ معیشتی دچار مشکل شده‌اند.

به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود: جدا از مزد معوقه، مشکلات دیگری در زمینه امنیت شغلی، پرداخت نشدن سنوات بازنشستگی و بیمه تکمیلی داریم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.تجمع دو روزه کارگران بلبرینگ‌سازی خاتمه یافت/ پرداخت بخشی از معوقات

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز