خبرگزاری کار ایران

نفر به نفر الزورا را می‌شناسیم

منصوریان: سازمان لیگ کمک کند تا با صعودمان سهمیه ایران اضافه شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۱۴

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید تیمش لایق حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از بازی با الزورا عراق در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: دو بازی خیلی سخت در مرحله قبلی داشتیم. این دو بازی سخت را گذراندیم. لایق حضور در مرحله گروهی بودیم. امروز آغاز این مرحله و امتحان بزرگ ما و جوانان ما خواهد بود. جوانان بسیار خوبی داریم که چند بازیکن باتجربه آن‌ها رهبری می‌کنند. من فکر می‌کنم مرحله گروهی متفاوتی از پلی‌آف خواهیم داشت. شانس داریم که از تمام تفکرات‌مان استفاده کنیم. تیم حریف را آنالیز کرده‌ایم. تیم بسیار خوبی است که چند بازیکن ملی‌پوش دارد که بازیکنان با تجربه‌ای هستند. آن‌ها از لحاظ فیزیکی به ما شبیه هستند. خیلی نزدیک به ما بازی می‌کنند. من به آن‌ها خوشامد می‌گویم.

او ادامه داد: ما به کلیت تیم عراقی فکر می‌کنیم و قطع به یقین برای بازیکنان خیلی خوب آن‌ها برنامه داریم. اعتقاد من بر این است که فردا باید خیلی خوب حرکت کنیم و باید تلاش کنیم تاکتیک خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم. بازیکنی که تعیین کننده است، حتماً باید در زمین کنترل بشود.

منصوریان در مورد اهداف تیمش هم بیان کرد: هدف اول ما لیگ‌برتر ایران است و هدف دوم نیز لیگ قهرمانان. با توجه به اینکه همه تیم‌ها خیلی خوب همدیگر را می‌شناسند ما دچار مشکل شدیم و در تلاشیم این مشکل را به صورت پلکانی برطرف کنیم. لیگ قهرمانان را یک نقطه عطف برای حل این مشکل می‌دانیم. اگر ما در این مسابقات نبودیم، شاید آسیب ما در لیگ برتر بیشتر می‌شد. لیگ قهرمانان می‌تواند محلی برای پرش بازیکنان جوان ما باشد. تجربه من در این مسابقات بدک نیست این مسابقات را یک نقطه سربلندی در نظر گرفتیم تا به نقطه بعدی جهش داشته باشیم. در مسابقات لیگ تلاش کردیم اول ساختارمان را در زمین درست کنیم و گل نخوریم. به نظرم ۷۰ درصد در این زمینه موفق بودیم. در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانیم زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی کنیم. فشردگی مسابقات به ما خیلی آسیب رسانده است. در لیگ قهرمانان آسیا تنها تیمی هستیم که با دو پلی آف به مرحله گروهی رسیده‌ایم. خواهشی که از سازمان لیگ کشورم دارم این است که بحث سهمیه آسیایی را در نظر بگیرند. اگر ما سه تیم ایرانی بتوانیم صعود کنیم سهمیه سال بعد به جای ۲+۲، ۳+۱ خواهد شد. این نتایج است که سهمیه ما را اضافه می‌کند.

منصوریان اضافه کرد: مرحله گروهی لیگ قهرمانان ابزاری است که ما بتوانیم در لیگ ایران بلند بشویم. بازی فردا نقطه عطف برای ما است. در لیگ ایران دچار یک وقفه در گلزنی هستیم که آن هم به بازیکنان برمی‌گردد و هم به کادر فنی. از بازیکنانم خیلی راضی هستم. در لیگ ایران هم تدابیر لازم را خواهیم داشت.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد داوری هم گفت: تیم ما از لحاظ رفتار فیزیکی و رفتار ادبیاتی در زمین خیلی خوب است. هفته‌ای نیست که ما از داوری آسیب ندیده باشیم اما ما در کنفرانس محکم پشت تیم داوری می‌ایستیم و بازیکنان ما را هم داخل زمین می‌بینید. تیم ما یکی از بهترین تیم‌ها در نیم فصل دوم از لحاظ برخورد اخلاقی با تیم داوری است. بازیکنانم اجازه می‌دهند تیم داوری تصمیم‌گیری بکند. روی صحبت من در جلسات قبلی با تیم‌هایی بود که سعی می‌کنند از روی نیمکت جریان بازی را از دست داور خارج کنند. از تیم خودم به خاطر نوع رفتار با تیم داوری و تیم حریف بسیار راضی هستم چون کسی بخواهد از این ریل خارج شود در جمع ما نخواهد بود.

او در مورد شناختش از تیم حریف، بیان کرد: با توجه به اینکه بستر فوتبال ما و عراق به هم خیلی نزدیک است و نگاه اول فوتبال ما برای جذب بازیکن به فوتبال عراق است، کاملاً این تیم را می‌شناسیم. این تیم را نفر به نفر می‌شناسیم. از سرمربی قدیم و جدید و تاکتیکش شناخت داریم. نفر به نفر و تیمی، حریف را آنالیز کرده‌ایم. نمی‌توانیم در آنالیزمان یک جای خطا بگذاریم چون شبانه روزی وقت می‌گذاریم تا این آنالیز را هر چه بیشتر و بهتر در اختیار بازیکنان‌مان قرار بدهیم تا بدانند با چه حریفی مقابله می‌کنند. با توجه به اینکه چند بازیکن ملی‌پوش هم دارند طبیعی است که تمرکز بیشتری بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز