خبرگزاری کار ایران

جدال‌های سرمربی و تیم جدیدش

9 امتیازی که منصوریان از ذوب گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۵۴

علیرضا منصوریان بعد از یک فصل دوری از رقابت‌های فوتبال و سکوت، سرانجام به عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان به فوتبال ایران بازگشت. بی‌شک حضور منصوریان در مسابقات لیگ می‌تواند موجب هیجان و جذابیت بیشتر در مسابقات شود

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان بعد از یک فصل دوری از رقابت‌های فوتبال و سکوت، سرانجام به عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان به فوتبال ایران بازگشت. بی‌شک حضور منصوریان در مسابقات لیگ می‌تواند موجب هیجان و جذابیت بیشتر در مسابقات شود. نکته جالب درباره علیرضا منصوریان اینکه او در هفته هفتم لیگ هفدهم و بعد از تساوی یک -  یک برابر ذوب‌آهن از کار برکنار شد و حالا تیمی که مسابقه با آن باعث دوری‌اش از فوتبال شده بود زمینه بازگشتش را فراهم کرد.

منصوریان علاوه بر آن مساوی یک - یک در بازی رفت و برگشت لیگ شانزدهم با نتایج دو بر یک و  دو بر صفر ذوب را شکست داد. او در زمان مربیگری در نفت نیز یک مساوی بدون گل و یک باخت یک بر صفر به دست آورد. او با نفت تهران یک مساوی بدون گل و یک باخت پرگل 5 بر سه را نیز به دست آورد. او یک بار هم با نفت تهران در جام حذفی با نتیجه سه بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد و از دور مسابقات کنار رفت. او در مجموع 3 مساوی، 3 باخت و 2 برد برابر ذوب‌آهن به دست آورده که در مجموع امتیازات او را به عدد 9 می‌ر‌ساند.

هجدهمین مربی سبزها در لیگ برتر

منصوریان پنجمین استقلالی نیمکت ذوب

ذوب‌آهن از اولین دوره لیگ برتر تا هجدهمین دوره و انتخاب علیرضا منصوریان هجده مربی مختلف را روی نیمکت این تیم داشته است و نکته جالب اینجاست که او پنجمین مربی استقلالی این تیم است. اولین مربی ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر ناصر حجازی اسطوره فقید استقلالی‌ها بود که تنها تا پایان هفته بیستم هدایت این تیم را به عهده داشت و در حالی که ذوب در رتبه سوم حضور داشت از این تیم جدا شد. نکته جالب اینجاست که ناصر حجازی نیز بعد از اینکه از استقلال کنار گذاشته شد به ذوب‌آهن پیوست درست مثل شرایط منصوریان که از استقلال کنار گذاشته شد و بعد از این تیم مربیگری ذو‌ب‌آهن را به عهده گرفت. بیژن ذوالفقارنسب که در دهه هفتاد مربیگری استقلال را به عهده داشت در لیگ هفتم و فیروز کریمی نیز در لیگ چهاردهم هدایت این تیم را به عنوان مربیان استقلالی برعهده داشته‌اند. امیر قلعه‌نویی آخرین استقلالی بود که روی نیمکت ذوب‌آهن نشست و این تیم را به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر رساند اما بعد از آن او به سپاهان رفت و حالا منصوریان بعد از دوازده هفته جانشین امید نمازی شده و پنجمین استقلالی نیمکت این باشگاه لقب می‌گیرد.

دیدار سرمربی با شاگردان قدیمی

4 شاگرد منصوریان در ذوب‌آهن

علیرضا منصوریان به واسطه شخصیت و روحیه‌ای که دارد همیشه رابطه بسیار خوبی با بازیکنان به خصوص بازیکنان جوان داشته است. از زمانی که در تیم ملی دستیار افشین قطبی بود رابطه خوبی با بازیکنان جوان داشت و همین باعث شد بتواند در یک بازی که هدایت تیم ملی بزرگسالان برابر روسیه را به عهده داشت، بازیکنان نهایت همکاری را با او انجام داده و نتیجه‌ای بسیار خوب گرفت و روسیه را با تکل محمدرضا خلعتبری شکست داد. منصوریان در تیم امید هم توانست با برخی از بهترین و بااستعدادترین جوانان فوتبال ایران رابطه صمیمی برقرار کند و یکی از آن‌ها محسن مسلمان است که پیش از این گفته بود حاضر است رایگان برای تیم علیرضا منصوریان بازی کند. حالا منصوریان به ذوب‌آهن آمده و حداقل با 4 بازیکن این تیم سابقه همکاری جدی دارد و شاید این موضوع خیلی به منصوریان کمک کند. محسن مسلمان، حمید بوحمدان و ارسلان مطهری سه بازیکنی هستند که سابقه همکاری جدی با منصوریان را داشته‌اند ضمن اینکه او رابطه خیلی مثبتی با بازیکنی مثل قاسم حدادی‌فر کاپیتان باسابقه ذوبی‌ها نیز دارد.

به یاد آن بازی غم‌انگیز در جم

منصوریان به دنبال انتقام از تارتار

علیرضا منصوریان در فوتبال ایران با چند مورد شناخته می‌شود. به عنوان نمونه کنفرانس‌ها و مصاحبه‌های عجیبش در دوران حضورش در استقلال داستان بازی‌های آخری که با استقلال نتیجه نمی‌گرفت، اخبار رسانه‌ای تمرینات و ... و البته رکوردهایش از جمله شکست‌ناپذیری برابر برانکو ایوانکوویچ است.

منصوریان حالا در بازگشت به فوتبال ایران با ذوب‌آهن دو بازی پیش رو دارد یکی با پارس‌جنوبی جم و دیگری بازی با پرسپولیس که یک بازی عقب افتاده است. او باید ابتدا به مصاف مهدی تارتار برود که 4 بار با او رودررو شده و 2 برد و یک مساوی و یک باخت تلخ دارد. شکست منصوریان برابر تارتار در هفته ششم لیگ هفدهم و در حالی رخ داد که منصوریان هفته بعد از آن از کار برکنار شد. در واقع این شکست کار منصوریان در استقلال را یکسره کرد. در آن بازی در جم منصوریان شرایط بدی را تجربه کرد و حالا در فولادشهر می‌تواند انتقام آن شکست را از پارس جنوبی و تارتار بگیرد.

بازی با رکورد جذاب در لیگ برتر

نباختن به برانکو، برگ برنده منصوریان

بی‌تردید برگ برنده علیرضا منصوریان در فوتبال ایران شکست‌ناپذیری‌اش برابر برانکو ایوانکوویچ موفق‌ترین مربی این سال‌های فوتبال ایران است. منصوریان در 4 مسابقه ای که برابر برانکو برگزار کرده 2 برد و 2 مساوی به دست آورده است. او تنها مربی در لیگ ایران است که هنوز از برانکو شکست نخورده است. او حالا با  ذوب‌آهن یک بازی عقب‌افتاده با پرسپولیس دارد که زخمی از فینال لیگ قهرمانان به مصاف او می‌آید. هرچند پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است و شاید رکورد منصوریان برابر پروفسور کماکان باقی بماند.

با وجود اینکه او هنوز مقابل برانکو شکست نخورده اما مربیانی مثل امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی امسال در لیگ هستند که هرکدام سه بار تا به حال منصوریان را برده‌اند. هرچند او دوبار برابر قلعه‌نویی و دو بار هم مغلوب یحیی شده است.

آمار مربی جدید  در لیگ برتر

جشن صدمین بازی منصوریان در ذوب‌آهن

علیرضا منصوریان در طول دوران مربیگری‌‌اش در لیگ برتر در 97 بازی روی نیمکت تیم‌های نفت تهران و استقلال نشسته و 46 برد ، 31 مساوی و 20 باخت در کارنامه اش ثبت شده است.  او 169 امتیاز و میانگین 74/1 امتیاز در هر بازی را برای خودش به ثبت رسانده است. او در استقلال در 37 بازی 17 برد و 11 مساوی و 9 باخت به دست آورد.

سنگین‌ترین شکست‌ها و بهترین پیروزی‌ها

تلخ و شیرین‌های منصوریان در مستطیل سبز

در لیگ چهاردهم او با تیم نفت تهران و در اولین سال مربیگری‌اش در این تیم در بازی رفت برابر پرسپولیس علی دایی به تساوی یک - یک رسید اما توانست در بازی برگشت در هفته شانزدهم پرسپولیس را با مربیگری حمید درخشان دو بر یک شکست دهد.

او اما در فینال جام حذفی سال 1394 و در حالی که تا یک قدمی قهرمانی پیش رفته بود با نتیجه سه بریک مغلوب ذوب‌آهن شد و به نایب قهرمانی رسید.

سنگین‌ترین شکست های علیرضا منصوریان اما در دوران مربیگری‌اش به ترتیب باخت دو بر صفر با نفت برابر الجیش امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در فوریه 2019، باخت 5 بر 3 به ذوب آهن با نفت تهران در لیگ پانزدهم و دو شکست سه بر صفر و شش بر یک برابر العین امارات که یکی با تیم نفت و در سال 2015 و دیگری با تیم استقلال در سال 2017 رقم خورد سنگین‌ترین و تلخ‌ترین شکست‌های او هستند.

اما بهترین و شیرین‌ترین بردهای علیرضا منصوریان به عنوان مربی برد 5 بر یک تیم نفت برابر دیانا باقرشهر در جام حذفی سال 94، برد سه بر صفر برابر سپاهان با نفت تهران در لیگ چهاردهم، برد سه بر صفر با نفت تهران برابر تیم الشباب عربستان در لیگ قهرمانان سال 2015،  برد سه بر صفر استقلال برابر صنعت نفت آبادان و برد سه بر صفر گسترش فولاد یا همان ماشین‌سازی حال حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز