خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری:

سالانه دو هزار هکتار بذرکاری توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۱۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه در آستانه روز ملی درختکاری، ٤٠٠ هزار اصله درخت برای توزیع بین شهروندان آماده شده است ،گفت: سالانه بالغ بر دو هزار هکتار بذرکاری در راستای اجرای طرح جنگلانه توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

مهرزاد بوستانی در جمع خبر‌نگاران به وجود ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار عرصه منابع طبیعی با ارزش فارس،اشاره کرد و افزود: گستردگی اراضی و مراتع تحت پوشش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس موجب ارتباط با همه آحاد جامعه شده است . 

وی ادامه داد:  ٤٠ میلیارد تومان اعتباری که از صندوق توسعه ملی با دستور رهبری برای اجرای طرح‌ها پیش‌بینی شده در فارس تخصیص یافت. 

بوستانی گفت: در بخش سازه‌ای آبخیزداری نیز ٣٤ پروژه در ٢٣ شهرستان با اعتبار ٢٥ میلیارد تومانی اجرایی شده که بخشی از آنها در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و مابقی در هفته درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد و ارزش آنها در کنترل سیلاب‎‌ها است.

وی افزود:  بیش از دو هزار و ٤٠٠ طرح مرتع داری در سطح فارس وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها به جهت حفاظت از عرصه‌ها به بهره‌برداران واگذار شده است . 

به گفته بوستانی ٢١٠ هزار هکتار سند تک برگ به نام دولت در قالب طرح کاداست تاکنون صادر شده است . 

بوستانی خاطر نشان کرد: سالانه بالغ بر ٦ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان مورد پایش قرار می‌گیرند . 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس افزود: در سال ٩٣ بالغ بر ٩ هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی تحت پوشش این اداره‌کل در ۳۱۲ فقره مورد آتش‌سوزی قرار گرفتند اما در سال ٩٧ با کاهش چشمگیر به ٩٠ فقره آتش سوزی در قالب٣٨٠ هکتار رسید .  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز