خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد در گفت و گو اختصاصی با ایلنا:

آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها در بویراحمد عمدی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۸۵

عده‌ای برای اینکه اراضی ملی را تصرف کرده و «زمین خواری» کنند با آتش سوزی «عمدی» در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بفکر تصرف غیرقانونی اراضی ملی محدوده روستا‌ها هستند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد، آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع در روستا‌ها و بخش‌های این شهرستان را «عمدی» و با هدف «خاص» عنوان کرد.

«سعید نظری» در گفت و شنود اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که متاسفانه آتش سوزی‌های ۲ ماهه اخیر در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد «عمدی» است.

وی مهم‌ترین دلیل «عمدی» بودن آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد را «زمین خواری» ذکر و اظهارداشت: آتش سوزی‌ها جنگل‌ها و مراتع نمی‌تواند سبب تصرف اراضی ملی توسط متجاوزین به عرصه‌ها شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد افزود: عده‌ای برای اینکه اراضی ملی را تصرف کرده و «زمین خواری» کنند با آتش سوزی «عمدی» در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بفکر تصرف غیرقانونی اراضی ملی محدوده روستا‌ها هستند.

نظری با تشریح چگونگی ۱۵ مورد آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بویراحمد، خاطرنشان کرد: تمامی این آتش سوزی‌ها در نزدیکی روستا‌ها بطور «عمدی» صورت گرفته و هدف آنان فقط «زمین خواری» است.

وی گفت: همکاران ما در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد در برابر هرگونه تجاوز و زمین خواری با وجود کمی امکانات مقاومت خواهند نمود و البته باید از مشارکت نیروهای انتظامی، دادگستری و مردم در ارتباط با خاموش نمودن آتش سوزی‌ها و بررسی پرونده‌های متخلفین به حریم اراضی ملی تقدیر و تشکر کنیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد تاکید کرد که در برابر پدیده شوم «زمین خواری» به هر بهانه‌ای ایستاده و براساس قانون با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و مرتعی برخورد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز