خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه:

امسال و سال آینده بدون کسری بودجه اما با سختی سپری خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۴۸

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت درخصوص مشکلات اقتصادی قصوری نداشته، چرا که جهان با یک پدیده نادر و انسان خشن روان‌پریش به نام ترامپ مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت؛ رییس سازمان برنامه و بودجه در چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: شرایط سخت جامعه را درک می کنیم و همه تلاش ما این است که این فشارهای اقتصادی را تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: سال ۹۲ تلاش دولت بر این بود که تورم ۴۰ درصدی و رشد منفی اقتصادی را در کشور بهبود بخشیم در آن سال تحریم ها که به دلیل بحث های هسته ای دور گردن ایران پنجه افکنده بود را دور کردیم. اما امروز باز هم دچار این تحریم های جدید شدیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصور از دولت بود که مجددا دچار این فشار اقتصادی شد؟ تصریح کرد: باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشت و جهان با یک پدیده نادر و انسان خشن روان پریش به نام ترامپ مواجه شد. امسال هرچند جهان قدرت ندارد که به کمک ایران بیاید، اما پشت ترامپ هم قرار نگرفتند.

وی به آشفتگی بازار ارز اشاره کرد و گفت: بسیار متاسفم که هجومی از سوی مردم برای خرید ارز شکل گرفت و ما هرچه داشتیم توزیع کردیم ولی به دلیل حجم تقاضا نرخ ارز بالا رفت. دولت با همه محدودیت ها در منابع ارزی، ۱۳.۵ میلیاد دلار و برای سال آینده ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی کنار گذاشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: امسال ۲۷ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال آینده پیش بینی ما این است که ۲۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور روزهای بسیار سخت تری را در گذشته گذرانده است، خاطرنشان کرد: دولت علیرغم مشکلاتی که دارد امسال و سال آینده را بدون کسری بودجه اما با سختی سپری خواهد کرد.

او با اشاره به درخواست پلیس راهور تصریح کرد: درخواست ۱۵۰۰ دستگاه خودرو پلیس راهور با مدلهای مدنظر تصویب شد و اجرایی می شود همچنین درخواست ۴ هزار نیروی خدمتی پلیس مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز