خبرگزاری کار ایران

حناچی:

تهران باید در تسخیر دوچرخه‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۰۰

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی گفت: علی رغم مشکلات تلاش می‌شود، طرح‌های عمرانی که دارای پیشرفت فیزیکی بیشتری هستند به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم با بلوار المپیک، اظهار داشت: این پروژه اتصال یکی از شریان‌های اصلی شهر را فراهم می‌کند و به واسطه آن فقط در شش خط حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی این مجموعه ۴.۲ کیلومتر کسر مسیر خواهیم داشت و مردم چهار دقیقه زودتر به مقصد خود می رسند. البته در این پروژه مشکلاتی هم وجود دارد که با مسیرهای بعدی که احداث می‌شود برطرف خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به مانیتورینگ 700 پل در تهران ادامه داد: این پروژه‌ها در شرایطی احداث شدند که شهرداری منابع کافی نداشت، اما علی رغم مشکلات تلاش می شود طرح‌های عمرانی که دارای پیشرفت فیزیکی بیشتری هستند به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی پل‌های شریان های اصلی موضوع بسیار مهمی است، گفت: در سال ۱۹۹۵ در ژاپن زلزله‌ای آمد که ۲۰ ثانیه بیشتر طول نکشید اما حدود ۶ هزار نفر در آن کشته شدند و بسیاری از شریان‌های اصلی تخریب شدند. یکی از دلایل کشته شدن بسیاری از مردم این بود که امکان کمک رسانی به آنان مختل شده بود و زیرساخت‌ها هم تخریب شده بودند بنابراین مقاوم سازی پل‌ها و زیرساخت ها ضرورت دارد.

حناچی با بیان اینکه تا پایان سال چند پروژه دیگر را هم افتتاح خواهیم کرد گفت: بخشی از این بار را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیروز در خیابان میرداماد علامت خوبی را مشاهده کردیم، بیان کرد: این خیابان دیروز در تسخیر دوچرخه‌ها بود و امیدواریم به زودی کل تهران در تسخیر دوچرخه‌ها قرار گیرد تا شاهد ترافیک کمتری باشیم و امکان تنفس سالم برای همه شهروندان فراهم شود. شهردار تهران تاکید کرد: سه‌شنبه ها فقط یک نماد است و امیدوارم روزی برسد که مردم در طول هفته برای حل مایحتاج خود از مسیرهای پیاده، دوچرخه و حمل و نقل عمومی استفاده کنند و وسیله شخصی را فقط برای تفریح آخر هفته استفاده کنند.

حناچی در ادامه گفت: یکی از معضلاتی که داشتیم طرح تفصیلی منطقه ۲۲ بود که در شورای عالی شهرسازی تصویب شده و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امیر (ع) افزود: این مسئولیت‌ها و کارها به شکل گردشی بین افراد می‌چرخد. امیدواریم با اعتمادی که مردم به مدیران شهری داشته‌اند مسائل پیش رو را یک به یک حل کنیم. دوران سختی را پیش رو داریم و انشاالله با همراهی هم آن را پشت سر می‌گذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز