خبرگزاری کار ایران

گاردین:

مقام‌های فرانسه افکار عمومی را علیه جلیقه‌ها می‌شورانند/ ضدیت دولت با حرکت‌های مدنی

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۴۴۶

مقام‌های دولت فرانسه به منظور ایجاد جوِ روانیِ منفی و همسو کردن افکار عمومی علیه جلیقه زردها، بر کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ تاکید می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، مقام‌های دولت فرانسه به منظور ایجاد جوِ روانیِ منفی و همسو کردن افکار عمومی علیه جلیقه زردها، بر کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ تاکید می‌کنند.

دولت می‌گوید که از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زردها رشدِ اقتصادی، ۲ دهم درصد کاهش یافته است. این رقم معادل کاهش ۲و نیم میلیون یورو از تولید ناخالص داخلی (GDP) است.

تعطیلی بعضی از کسب و کارها و از رونق افتادن آنها در این مدت امری طبیعی است؛ چرا که خیابان‌های فرانسه به ویژه خیابان‌ها پاریس بیشتر به میدانِ جنگِ شهری شبیه هستند.

پلیس با پرتاب نوعی نارنجک و شلیک گلوله ۴۰ میلیمتری که کاربرد آن در تمام کشورهای اروپایی متوقف شده معترضان را به عقب می‌راند.

با این همه شهروندان به واسطه این حرکت مدنی به نتایجی دست یافتند که هرگز بدون این حرکت، به آنها دست نمی‌یافتند؛ نتایجی مانندِ لغو افزایش مالیات بر سوخت، مالیات بر حقوقِ سالمندان و افزایش حداقل دستمزد.

شهروندان معترض همچنین خواهان استعفای "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه هستند؛ چرا که او را همسو با منافع ثروتنمدان و اقلیت بهره‌مند جامعه می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز