خبرگزاری کار ایران

ادیانی در تذکر شفاهی:

گلایه نماینده قائمشهر از نحوره اداره مجلس توسط مطهری/ لاریجانی: مطهری قصد توهین نداشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۰۷

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر تاکید کرد که آقای مطهری قصد اهانت به نمایندگان شمال کشور را نداشتند و هدف ایشان صرفاً آرام کردن فضای جلسه بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ادیانی در جلسه نوبت عصر امروز مجلس در بیان تذکری گفت: بنده عذرخواهی می‌کنم که کار به جایی رسیده که رئیس مجلس به جای رعایت آیین‌نامه اقدام به بیان وهن و انتصاب غیر فاخر به نمایندگان کردند همه نمایندگان شاهد بودند که آقای مطهری در جلسه نوبت صبح در چند دقیقه مرتکب چند تخلف آیین‌نامه‌ای شدند.

وی تاکید کرد: در گام اول بنده پیشنهاد داشتم و بدون اینکه عرایض بنده تمام شود بر خلاف آیین‌نامه کلام بنده را قطع کردند و تخلف دوم این بود که اینجا خانه ملت و عصاره فضائل ملت است و همچنین عصاره فضایل ملت در هیئت رئیسه است و در راس آن رئیس جلسه حضور دارد و این موضوع نباید در ادبیات رئیس جلسه دیده شود.

نماینده قائمشهر ادامه داد: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده بکوبد و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه ناصواب آشوب‌گر را بیان کند و با سوءاستفاده از عنوان رئیس جلسه قبل از اینکه حرف بنده را بشنود بیان می‌کند که من تذکر اصل ۷۵ شما را وارد نمی‌دانم متخلف است.

وی تصریح کرد: پیشنهادی که بنده دادم سخن نمایندگان شمال کشور است بحث بر سر انتقال آب دریای خزر بر خلاف اصل ۴۰ است و اضرار به ملت و اضرار به سرمایه طبیعی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجموعه تالاب انزلی در حال خشک شدن است از سال ۷۵ تاکنون آب دریای خزر یک و نیم متر عقب‌نشینی داشته است و مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی این کار را نهی کرده و غیرکارشناسی و غیرحقوقی و خلاف محیط زیست دانسته است.

ادیانی گفت: استدعای بنده این است جلوی این کار را بگیرید این مطالبه ملت است آیا یک بار سوال کرده‌اید چه بلایی بر سر دریاچه ارومیه و خوزستان و هامون و مجموعه تالاب‌ها و هورالعظیم‌ها آمده است اینها به دلیل کار غیرکارشناسی اینطور شده‌اند.

نماینده مردم قائم‌شهر افزود: من رسما اعلام می‌کنم اگر آقای مطهری یا شما به عنوان رئیس مجلس از ملت عذرخواهی نکنید به عنوان نماینده مردم جلسه را ترک خواهم کرد چون به ملت و مردم شمال کشور در مجلس توهین شد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به ادیانی گفت: این بحث را ادامه ندهید آقای ادیانی و دوستان دیگر که از شمال کشور نماینده هستند بنده شنیدم که در جلسه قبل پیشنهادی داشتید و رئیس جلسه تشخیص دادند که محل طرح آن اینجا نیست.

وی ادامه داد: شما اصرار کردید و فضای جلسه مشکل پیدا کرد قصد آقای مطهری هم آرام کردن فضای مجلس بوده و قصد توهین نداشتند اکنون فصل بررسی بودجه است و ما با کمبود وقت مواجه هستیم ایشان نیز تشخیص دادند محل طرح پیشنهاد شما اینجا نیست اما شما نیز به اصرار خود ادامه دادید.

رئیس قوه قانونگذاری تاکید کرد: آقای مطهری به هیچ عنوان قصد اهانت نداشته شما نمایندگان استان‌های شمالی نیز عزیز ما و مورد احترام ما هستید و دلیلی ندارد در مجلس که برای مصالح کشور تصمیم‌ می‌گیریم به گروهی توهین شود شما کار پسندیده‌ای کردید که در جلسه حضور یافتید و می‌توانید پیشنهاد خود را به موقع مطرح کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز