خبرگزاری کار ایران

«موسیقی آوازی» محور چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۲۱

در نخستین نشست شورای سیاستگذاری و اتاق فکر چهارمین جشنواره آوها و نواهای رضوی بر موضوع موسیقی آوازی اقوام و نواحی ایران تاکید شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری سینمایی این اداره گفت: تأکید بر موسیقی آوازی اقوام و نواحی ایران بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه موسیقی در نواحی و اقوام مختلف ایرانی در سراسر کشور و همچنین پژوهش های میدانی انجام شده در حوزه تولید آثار با موضوع رضوی در سه دوره گذشته صورت گرفته و در دوره جدید، ضمن گسترش دامنه فعالیت‌ها در کلیه بخش‌های این جشنواره موسیقی اقوام و نواحی ایران به عنوان محور جشنواره چهارم در دستور کار کمیته اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بخش رقابتی این دوره از جشنواره مبتنی بر آفرینش و خلق آثار جدید با محوریت رضوی خواهد بود و این موضوع بستر مناسبی برای بروز و ظهور یک جریان فرهنگی در کشور و شناسایی فعالان این حوزه خواهد بود، از این رو توجه به کشف تولیدات جدید و حمایت از هنرمندان در حوزه موسیقی اقوام و نواحی با موضوع امام رضا (ع) به عنوان یکی از الزامات این دوره از جشنواره است و باید کمک کنیم تا با یک حرکت اجتماعی و سیال، مخاطبین هدف این جشنواره را بیش از پیش پیدا کنیم و  زمینه حضور ایشان را در سطح کشور و بین المللی فراهم نماییم.

جانشین دبیر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد هنری، نهادینه شدن و رویکردهای مثبت و ارتقاء سطح دانش معنوی و موسیقایی مردم و همچنین آشنایی جامعه هنرمندان و ارادتمندان با ارزش ها ی دینی و سیره زندگانی آن امام رئوف را از نقاط برجسته و مطلوب این جشنواره دانست.

 احمد صدری، دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه، تشکیل اتاق‌های فکر را اصلی‌ترین مرکز تبادل اطلاعات و تصمیم گیری دانست و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی برنامه های موضوعی جشنواره تحت عنوان اتاق فکر می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و بالقوه هنری و تأثیر گذاری آن در برگزاری هر چه بهتر جشنواره تعیین کننده باشد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های آماری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و بازنگری برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری کلیه استان‌ها در سنوات گذشته، استان تهران  توانسته است طی ۳ دوره از برگزاری جشنواره استاندردهای قابل قبول برگزاری یک رویداد هنری را کسب کند.

صدری افزود: محوریت موسیقی اقوام و نواحی ایران در جشنواره چهارم بر دو شاخصه اصلی تولیدات سازی و آوازی استوار است و بر این اساس، هنرمندان برگزیده استان‌ها در این دو حوزه با ارسال آثار و تولیدات خود می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

پس از صحبت‌های دبیر تخصصی جشنواره، اعضای شورا به پررسی پیش نویس فراخوان چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی پرداختند و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه این جلسه با بیان اینکه اعضای اتاق فکر جشنواره  آواها و نواهای رضوی متشکل از هنرمندان و کارشناسان متخصص در حوزه موسیقی هستند، ابراز امیدواری کرد: حضور این افراد و ارائه نقطه نظراتشان می‌تواند در انتخاب و معرفی آثار برتر و در نهایت روند مطلوب برگزاری جشنواره تاثیرگذار باشد.

استان تهران در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز