خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت مطرح کرد:

تدوین بسته حمایتی برای حل مشکلات خودرو/ ضرورت برندسازی برای توسعه صادرات کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۴۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: حوزه خودرو مشکلات زیادی داشت که ما برای حل مشکلات آن بسته‌‌‌ای ارایه کردیم که ممکن است برخی از نتایج آن در سال آینده دیده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی در دومین همایش جایزه ملی برند تجاری برتر ایران که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: همه ما معتقدیم که ایران کشور پرظرفیتی است. به طور مثال در حوزه معدن ما جزو ۱۰ کشور اول معدنی دنیا هستیم. با توجه به منحصربه‌‌‌فرد بودن بسیاری از کالاهای تولیدی کشور قابلیت برند شدن را دارد.

وی با اشاره به مزیت اقتصادی کشور در سال آینده و اهمیت صادرات اظهار داشت: سال آینده صادرات موتور پیشران اقتصاد کشور خواهد بود که لازمه آن برندسازی است. ما اگر بخواهیم سال آینده رکود افزایش پیدا نکند و در تولید رونق داشته باشیم باید برندسازی را توسعه دهیم.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: صادرات یک تجارت زود بازده است اما در برخی حوزه‌‌‌ها مانند معدن بازدهی طولانی‌‌‌‌تری دارد، ظرفیت تولید و صادرات ما در این بخش ۲۰ میلیارد دلار است، در حالی که سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال نیز به مرز هشت میلیارد دلار رسیده‌‌‌ایم.

رحمانی با اشاره به اهمیت اشتغال تصریح کرد: امروز دغدغه اکثر مادران اشتغال فرزندانشان است، در شرایطی که ما مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفتیم راه مقابله با آن حفظ تولید موجود است که به معنای حفظ اشتغال است. ما دست تولیدکنندگان را می‌‌‌بوسیم که در شرایط وقت امروز تولید خود را حفظ کرده است.

وزیر صمت با اشاره به برندسازی خاطرنشان کرد: برای برندسازی در زنجیره ارزش قرار گرفت، تشکیل شرکت‌‌‌های صادراتی تخصصی و ورود دانش به این حوزه ضروری است باید برای صادرات برنامه جامعه داشت، حوزه خودرو مشکلات زیادی داشت که ما برای حل مشکلات آن بسته‌‌‌ای ارایه کردیم که ممکن است برخی از نتایج آن در سال آینده دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز