خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

مردم به دلالان اعتماد نکنند/ افزایش واردات گوشت برای تعدیل قیمت

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۷۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به دلالان خودرو اعتماد نکنند. تنها کسانی اقدام به خرید کنند که نیاز به خودرو دارد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره قیمت خودرو گفت: قیمت محاسباتی پراید در حال حاضر ۳۴ میلیون تومان است اما متاسفانه به این قیمت عرضه نمی‌کنند. نکته آن است که ما نباید اجازه دهیم دلالان در بازار خودرو ورود کنند، نه خودروساز، نه دلالان در این موضوع ذی‌نفع هستند بنابراین با افزایش تیراژ و عرضه مداوم حتما این قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف ما از دادن پنج درصد قیمت خودرو زیر قیمت بازار مصوبه کارگروه مجلس بوده است، اظهار داشت: اکنون اگر تولید ما افزایش پیدا کند، وضعیت بهتر خواهد شد. تولید در ماه‌های گذشته بسیار کم بود و خودروسازان به ما این هشدار را می‌دادند که ما در شرف تعطیلی هستیم.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولید خودرو عامدانه متوقف شده است، اظهار داشت: خیر، اینطور نبوده و من نمی‌توانم این مسئله را تأیید کنم زیرا بنده آن زمان وزیر نبودم.

رحمانی ادامه داد: برای دولت این پول‌ها انگیزه‌ای نخواهد داشت. ما باید حواسمان باشد که جلوی دلالان را بگیریم و اراده ما این است که با افزایش تولید و سایر اقدامات حتما پنج درصد قرار بگیرد.

وی درباره ساماندهی بازار تصریح کرد: در مورد خودرو باید نکته‌ای بگویم که مردم با ما خوب همراهی کردند مخصوصا در خودرو‌هایی که پیش‌‌فروش شده بود. ما مرتبا تعهدات خود را انجام می‌دهیم. بنده خواهشمندم مردم به دلالان اعتماد نکنند و آنانی که نیازمند خودرو هستند، برای خرید مراجعه کنند. ما برای راحتی مردم دستور دادیم فروش خود را اینترنتی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص توزیع اقلام شب عید بازار در شب عید خاطرنشان کرد: میوه و دیگر اقلام تأمین شده و دولت اعتبارات لازم را گذاشته است. درباره گوشت هم دولت به حد کافی بحث کرده است.

رحمانی در مورد ارتباط یارانه با خرید گوشت ابراز داشت: اولا حقوق ورودی را دولت صفر کرد، ثبت سفارش آن را با عرضه نیمایی آزاد کرد و به نظر من این کار قیمت را پایین می‌آورد. موضوع دوم در مورد جامعه هدف‌مان و دریافت گوشت یخ‌زده است. آن موضوعی که درباره دریافت گوشت یخ‌زده با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بوده، دولت دستور داده که هدف‌دار تولید شود و برای جامعه هدف مانند بازنشستگان، شاغلین دولت، کارمندان، بهزیستی، کمیته امداد تعریف شده و از طریق تعاونی‌های خود داده می‌شود.

وی افزود: دولت در طول سال ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به گوشت تعلق داده است که نشان داد این حرکت در برخی قسمت‌ها ایراد و مشکل داشته که دوستان در اینجا کار را توانستند خوب سازماندهی کنند. من اقدام قبلی را مهمتر از این می‌دانم یعنی اینکه به وفور گوشت وارد شود تا با این شرایط قیمت گوشت تعدیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز