خبرگزاری کار ایران

محمد پارسا:

حقوق یک‌ونیم میلیونی ظلمی در حق کارگران است/ نهاده‌های دامی در کنترل دلالان

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۲۰

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است که تمام نهاده‌های دامی در دست دلالان است و آنها هر طور بخواهند در بازار حکم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد پارسا در نشست خبری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: حقوق یک‌ونیم میلیون تومانی ظلمی است که روحانی و احمدی‌نژاد در حق کارگران کرده‌اند. زمان این دو نفر یک‌دفعه دلار چند برابر شد این در حالی بود که مدام ما به این آقایان می‌گفتیم هر سال مطابق با تورم قیمت دلار افزایش پیدا کند اما متاسفانه به حرف ما گوش نکردند و این وسط این کارگران بودند که قربانی شدند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: دولت انتظار داشت با افزایش قیمت ارز صادرات افزایش پیدا کند اما نمی‌دانستند که تولید کننده با این شوک قیمتی دچار کمبود سرمایه در گردش می‌شود و تا می‌آید خود را تطبیق بدهد دوباره یک شوک دیگر وارد می‌شود. همین بی‌تدبیری‌ها بود که امروز باعث شد بسیاری از فعالان اقتصادی تصمیم بگیرند که دیگر در کشور سرمایه‌گذاری نکنند زیرا شرایط اقتصادی کشور اصلا قابل پیش‌بینی نیست و هر ماه امکان دارد اتفاق جدیدی رخ دهد.

وی با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد گفت: وزارت جهاد حاضر است از کشورهای دیگر به قیمت نقدی و حتی بالاتر گوشت بخرد اما حاضر نیست از دامدار ایرانی خرید تضمینی انجام دهد و آن را حمایت کند. آقایان به نهادهای دامی ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص دادند و از ابتدای سال می‌گویند این کار را انجام داده‌ایم اما من به‌عنوان یک دامدار بزرگ که عضو اتاق بازرگانی هستند و حتی روابطی دارند نتوانستند حتی یک دانه ذرت یا سویا با ارز 4 هزار 200 تومانی بخرند و همه مجبور شدند از بازار سیاه تهیه کنند. تمام این نهادها در دست دلالان است و آنها هر طور بخواهند در بازار حکم می‌کنند.

پارسا تصریح کرد: نمی‌دانم چرا آقایان نمی‌خواهند از فناوری روز استفاده کنند. می‌توانستند به هر دامدار یک کارت بدهند یارانه نهاده را در آن واریز کنند و بگذارند بازار قیمت‌ها آزاد باشند تا این فسادها پیش نمی‌آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز