خبرگزاری کار ایران

در هرمزگان صورت گرفت؛

افزوده شدن یک فروند اسکله شناور جدید به بندرگاه جزیره هرمز

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۲۶۲

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ایمنی تردد مسافران و گردشگران دریایی، یک فروند اسکله فلزی شناور جدید به بندرگاه هرمز افزوده شد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا پور رجبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اسکله شناور با اعتبار هفت میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به مدت ۲ ماه با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی ساخته شد و عملیات نصب آن نیز پایان بهمن ماه امسال انجام شد.
 
وی افزود: این اسکله فلزی که از نوع پاندون فولادی بوده شامل تهیه و کوبش هشت عدد شمع فولادی، ساخت پل دسترسی و احداث فونداسیون بتنی است و قابلیت پهلوگیری همزمان ۲ فروند شناور مسافری را دارد.
 
این مسئول اظهار داشت: استقبال گردشگران و بازدید کنندگان از جزیره هرمز بویژه در ماه‌های پایانی سال باعث شد تا ساخت یک فروند اسکله جدید فلزی با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری شناور‌ها و کاهش زمان انتظار مسافران جهت سوار و پیاده شدن در دستورکار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گیرد.
 
پوررجبی ادامه داد: هم اکنون با نصب این اسکله جدید، تعداد اسکله‌های بندرگاه چند منظوره جزیره هرمز به هشت فروند رسیده که این امر موجب افزایش قابل ظرفیت مسافر و گردشکر دریایی، سرعت بخشی در عملیات سوار و پیاده شدن مسافر و همچنین کاهش زمان انتظار می‌شود.
 
وی ابراز داشت: سازمان بنادر و دریانوردی با انجام اقداماتی قابل توجه همچون توسعه زیرساخت ها، نصب اسکله‌های متعدد و لایروبی کانال‌های دسترسی این بندرگاه، بستر مناسب را جهت سفر ایمن دریایی بازدید کنندگان از دیدنی‌های این جزیره منحصر به فرد را فراهم کرده است.
 
این مقام مسئول یادآورشد: هرمز که به «جزیره رنگین کمانی خلیج فارس» و «بهشت زمین شناسی ایران» در میان گردشگران و دوست داران طبیعت گردی شهره است، همه ساله میزبان جمعیت انبوهی از مسافران دریایی و علاقمندان به بوم گردی است.
 
جزیره هرمز در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و شمال شرقی جزیره قشم واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز