خبرگزاری کار ایران

از سوی تندروها مطرح شد؛

انتقاد از رییس‌جمهور آلمان برای تبریک چهل سالگی انقلاب ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۶۸

پیام تبریک فرانک والتر اشتاینمایر رئیس‌جمهور آلمان به ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خشم گروه‌های یهودی و تندروهای آلمان را برانگیخت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ژوزف شوستر»، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان از فرستادن پیام تبریک فرانک والتر اشتانمایر، رئیس‌جمهور آلمان به حسن روحانی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب ایران انتقاد کرد.

رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه دیلی بیلد، گفت که این اصلا قابل درک نیست که حساسیت لازم در مورد ایران نادیده گرفته‌ شود.

وی در ادامه در مورد این پیام مدعی شد: اگر ارسال چنین پیامی ضروری بود، لازم بود که رییس‌جمهور آلمان چند کلمه‌ای در انتقاد از ایران هم صحبت می‌کرد.

«وِنسل می‌کَسکسی» رئیس دیده‌بان حقوق بشر آلمان هم محتوای پیام رئیس‌جمهوری آلمان را «شوک‌آور» دانست.

«فرانک مولر رُزِنتخت»، مسئول سیاست خارجی حزب لیبرال آلمان هم مدعی شد که این پیام «یک اجحاف بزرگ در حق دوستان اسرائیلی ما به حساب می‌آید که از سوی ایران در معرض تهدید هستند. »

والتر اشتانمایر، ۲۲ بهمن ماه با ارسال پیامی تبریک گرم خود و ملت آلمان را به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ایران، به حسن روحانی ابلاغ کرد.

با وجود گذشت دو هفته از زمان ارسال پیام تبریک رئیس‌جمهور آلمان، انتقادها از وی در رسانه‌های آلمان کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز