خبرگزاری کار ایران

صادرات 1200 نیروی متخصص برقی به عراق، بحرین و لبنان/ سه بحران تجدیدپذیرها حل شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۲۴

با راه‌اندازی اورژانس انرژی توانستیم جلوی اتلاف انرژی و خاموشی نیروگاه‌ها را بگیریم و با ارائه خدمت به نیروگاه‌های پراکنده خاموشی را کم کنیم و نیروگاه‌ها با 25 درصد راندمان بالاتر تولید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهزاد علیمحمدی در نشست حاشیه‌ای یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: ما توانستیم خدمات خود را در راستای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی از سال 94 ارائه دهیم و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم که از جمله آنها اولین سامانه ملی نیروگاهی است که تمامی المان‌های موثر در تولید نیروگاه‌ها را رصد می‌کند. با سطح دسترسی های برای کاربرهای مختلف تعریف می‌شود و اطلاعاتی که به سامانه اورژانس انرژی داده می‌شود خطاهایی که در نیروگاه‌های خورشیدی بوده برطرف می‌کند.

وی دیگر دستاورد شرکت متبوعش را اولین کتاب HSE عنوان کرد و گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای نیز با بانک‌ها جهت تامین مالی پروژه‌ها داشتیم که مردم می‌توانند از این تفاهم‌نامه‌ها جهت تامین مالی استفاده کنند.

این عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر همچنین به چالش‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ ارز قیمت تجهیزات نیز افزایش یافته به طوری که در حال حاضر افزایش 57 درصدی تجهیزات خورشیدی را شاهد بودیم که از جمله بزرگترین چالش‌های ما است. بهترین اتفاق افزایش قیمت خرید از سوی وزارت نیرو است که وعده آن برای سال 98 داده شده است.

در ادامه این نشست کامران دوراندیش عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر به سه بحران و حل آن در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: ما این سه بحران را شناسایی کردیم که یکی از آنها غیر منظم بودن نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور بود. با تولید یک اپلیکیشن اجرای نیروگاه‌های خورشیدی را منسجم کردیم و با اجرای تونل‌های ارتباطی خاص دیوایس مانیتورینگ اختراع کرده‌ایم که از سرور داخلی استفاده می‌کند بنابراین از سرورهای خارجی نیز منفک شدیم. این سرور توانایی دارد تمام دیتاها را در لحظه ارسال کند و متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت آنلاین از درآمد و تولید نیروگاهی‌شان مطلع شوند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی اورژانس انرژی توانستیم جلوی اتلاف انرژی و خاموشی نیروگاه‌ها را بگیریم و با ارائه خدمت به نیروگاه‌های پراکنده خاموشی را کم کنیم و نیروگاه‌ها با 25 درصد راندمان بالاتر تولید داشته باشند.

عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: یکی دیگر از بحران‌ها نبود شناسنامه نیروگاهی است که توانستیم آن را حل کنیم. بحران تامین مالی را نیز از امروز به بعد ابلاغ کشوری شده مراجعان می‌توانند با مراجعه به بانک دی از تسهیلات 8، 10 و 18درصدی به مدت 5 سال استفاده کنند که یکی از بزرگترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: ما همچنین توانستیم صلاحیت وزارت نفت را در خورشیدی کردن چاه‌های کشاورزی اخذ کنیم و در این رابطه به مدت هشت سال 147 هزار چاه کشاورزی را به شبکه سولار مجهز می‌کنیم. در این خصوص پایش تولید انرژی و آب از راه دور به صورت آنلاین انجام می‌شود و در اختیار وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشاورزی قرار می‌گیرد. این رویه باعث می‌شود جلوی قاچاق سوخت و سوبسیدی که دولت برای گازوئیل و مشتقات نفتی می‌دهد، گرفته شود.

دور اندیش خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای ما اشتغال 16 هزار نفری در این حوزه است و در این رابطه تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا شده که جدای از استاندارد HSE نصب نیروگاه‌های خورشیدی را در کل کشور به تمام دانش‌آموختگان برق آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما صادرات نیروی متخصص به کشورهای مختلف است که تاکنون درخواست‌هایی از عراق، لبنان و عمان برای صادرات 1200 نیروی انسانی داشته‌ایم.

مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار گفت: ما در بورس انرژی نیز فعال هستیم اما در حال حاضر قیمت‌ها جذاب نیست البته این قول داده شده که برای سال 98 افزایش قیمت داده شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که صد هزار پروژه در سال اجرا شود که اگر 5 کیلووات در نظر بگیریم 500 مگاوات می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز