خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل عنوان کرد:

سال ۲۰۱۸، مرگ‌بارترین سال برای مردم افغانستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۵۲

سال گذشته میلادی بیشترین تعداد غیرنظامیان در افغانستان کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس گزارشی که سازمان ملل امروز -یکشنبه- منتشر کرد، سال گذشته میلادی بیشترین تعداد غیرنظامیان در افغانستان کشته شدند. در گزارش سازمان ملل دلیل این افزایش شمار کشته شدن غیرنظامیان افزایش حملات انتحاری از سوی گروهک تروریستی داعش و همچنین حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا عنوان شده است. 

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش سالیانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸، ۱۰ هزار و ۹۹۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند. این بالاترین رقم کشته‌ها و زخمی‌ها در افغانستان از سال ۲۰۰۹ است. 

براساس این گزارش، ۶۳ درصد از تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات غیرنظامیان است، از جمله طالبان که ۳۷ درصد از تلفات و زخمی‌ها را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، ۲۰ درصد از کشته و زخمی‌ها ناشی از حملات گروهک تروریستی داعش است و شش درصد باقی‌مانده نیز ناشی از حملات دیگر گروهک‌های ضددولتی است. 

۲۴ درصد از کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامیان در پی حملات دولت افغانستان، آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ثبت شده است. 

این گزارش همچنین عنوان کرد که شمار کشته و زخمی‌هایی که در پی حملات نیروهای بین‌المللی به بار آمده در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش مشهودی داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز