خبرگزاری کار ایران

در همایش پیشگیری از تغییر کاربری راضی کشاورزی مطرح شد؛

ضرورت همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حفظ و حراست از امور اراضی و منابع ملی

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۱۲۵

همایش پیشگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی ونحوه همکاری مشترک برای حفاظت از منابع ملی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و نحوه همکاری مشترک برای حفاظت از منابع ملی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

این همایش با حضور رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی استان گیلان، فرماندهی پلیس آگاهی، معاون دادستان استان، روسای ادارات منابع طبیعی  و امور اراضی شهرستان‌های استان تشکیل شد.

 درجانی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان متولی تولید محصولات استراتژیک نظیر برنج و امنیت غذایی جامعه بوده  و در حال حاضر با حداقل مساحت نسبت به کل کشور، بیش از سه درصد تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است از این رو اراضی استان با شرایط بارندگی مناسب لازم است به بهترین نحو مورد بهره برداری قرارگیرد. بنابراین ما این  اراضی را حفظ کرده و از تغییرکاربری آن جلوگیری می‌کنیم و در این راه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی استان هستیم.

سرهنگ شعبانی؛ فرمانده پلیس آگاهی استان به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و امور اراضی پرداخت و خاطرنشان کرد: ارگان‌های دست‌اندرکار ضمن رعایت‌کامل قوانین و مقررات‌مربوطه می‌بایست با هماهنگی و همکاری لازم در راه جلوگیری از تغییر کاربری ها تلاش نمایند و با جدیت فروان ، برای حفاظت ازسرمایه های ملی استان گیلان گام بردارند.

وی در ادامه تاکید کرد: به کلیه  واحدهای انتظامی استان اعلام می گردد که با توجه درخواست‌ها و شکایات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها،  همکاری لازم را به عمل آورده و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.

در ادامه گیلان پور؛ مدیر اموراراضی استان ؛ در زمینه مقررات و ضوابط قانونی اموراراضی مطالبی عنوان داشت و خواستار همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های مربوطه بویژه اداره کل بنیاد مسکن در طرح‌های هادی  برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی شد.

حیدرنژاد ؛معاون دادستانی استان نیزتاکید کرد :رسیدگی به موقع به تخلفات درامورتغییرکاربری های اراضی از وظایف مهم دادستانی در همکاری با جهاد کشاورزی بوده که امیدوار هستم در این زمینه شاهد گسترش اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان باشیم.

در پایان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد و مقررشد مشابه جلسات در شهرستانها برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز