خبرگزاری کار ایران

با وجود حذف چند صفر از پول ملی؛

تورم در ونزوئلا به به ۱۰ میلیون درصد می‌رسد/ حقوق یک استاد دانشگاه تنها ۱۱ دلار ارزش دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۶۶

قدرت خرید نیروی کارِ ونزوئلا با وجود حذف چند صفر از پول ملی (بولیوار) در شریط اسفناک‌‌تری نسبت به گذشته قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.ان، قدرت خرید نیروی کارِ ونزوئلا با وجود حذف چند صفر از پول ملی (بولیوار) در شریط اسفناک‌‌‌تری نسبت به گذشته قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹ تورم در این کشور به ۱۰ میلیون درصد برسد.

کارشناسان پیشتر به دولت هشدار داده بودند که این اقدام کارایی نخواهد داشت، اقتصاد را متحول نمی‌کند و جلوی سقوط ارزش پول ملی را نخواهد گرفت.

در همین حال شبکه تلویزیونی یورنیوز، گزارشی میدانی از افت قدرت خرید مردم تهیه کرده است. یورونیوز با یک استاد دانشگاه گفتگو کرده و با او بازار رفته تا با مخاطبان خود به صورت مستند نشان دهد که این استاد دانشگاه با حقوق خود که کل آن معادل ۱۱ دلار آمریکا ارزش دارد، چه کالاهایی می‌تواند خریداری کند.

این کالا عبارت است از: یک لیتر شیر، ۴ هزار و ۲۰۰ بولیوار معادل ۱.۲ دلار. یک بسته نان، ۲ هزار و ۶۰۰ بولیوار معادل ۷۸ سنت. یک کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۵۲۰ بولیوار معادل ۱ دلار. یک عدد پیاز سفید، ۸۶۴ بولیوار معادل ۲۶ سنت.

این گزارش حاکی از این واقعیت است که ونزوئلا از رهگذر سقوط اقتصادی با بحران اجتماعی مواجه شده است. مردم فقیر ونزوئلا به صورت گسترده در حال مهاجرت از این کشور هستند. دولت حتی مرزها را به کنترل خود درآورده تا کمک‌های بین‌المللی به دست شهروندان نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز