خبرگزاری کار ایران

هشدار مسؤولان در جلسه شورای سلامت آبیک؛

آب گاوداری نزدیک شهر آبیک ناسالم است/الزام جمع‌آوری ضایعات کارخانه قند پس از 30 سال

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۹۲

در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک از ناسالم بودن آب شیر یکی از گاوداری‌های نزدیک شهر آبیک و سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک امروز با حضور شهرام احمدپور فرماندار این شهرستان و دیگر مسؤولان برگزار شد.

محمد ایران‌نژاد رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: 30 سال است که ضایعات کارخانه قند یزبر توسط رانندگان کامیون‌ها در حجم بسیار وسیعی در اطراف این کارخانه پراکنده و ریخته می‌شود و رعایت نمی‌شود.

وی افزود: اخطار لازم به مدیرعامل کارخانه قند داده شده که با تکرار اخطار و در مرحله سوم به عنوان وادحد آلاینده، این کارخانه به دادگاه معرفی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی مدیرعامل کارخانه قند قول داده شده طی برنامه زمانبندی، نسبت به جمع‌آوری پسماندها اقدام لازم صورت گیرد.

آب گاوداری ناسالم است

رضا اسدی کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: مردم شهر آبیک از شیر آبی که در یکی از گاوداری‌های نزدیک این شهر قرار دارد، آب شرب برداشت می‌کنند که کلرزنی نمی‌شود و در هر لحظه احتمال آلودگی شیمیایی و میکروبی وجود دارد.

وی افزود: خطر آلودگی ثانویه بعد از مصرف آب شرب ناسالم، بیشتر است.

این کارشناس ادامه داد: لازم است اگر در روستایی کارهای عمرانی و لوله‌گذاری اقدام می‌شود به شبکه بهداشت اطلاع دهند تا نسبت به کلرزنی بیشتر گام برداشته شود و با آلودگی آب شرب مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز