خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی سنجش به ایلنا خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۳۴۷ هزار نفر در کنکور سراسری سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۱۲

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان تا پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ فرصت دارند در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کنند.

حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های باآزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیردولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.پذیرش در هر یک از رشته ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند. تا امروز دوشنبه ۲۹ بهمن تعداد ۳۴۷ هزار و ۹۵۶ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کرده باشند.

توکلی با اشاره به اینکه افراد دیپلمه نظام آموزشی قدیم و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی می‌توانند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کنند، گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان و یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز