خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان:

فعالان بازارچه‌های مرزی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۴۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: فعالان بازارچه‌های مرزی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه از بازارچه کوهک سراوان و گفتگو با عوامل و مسئول بازارچه، جلسه بررسی مشکلات مرزنشینان در بازارچه در محل فرمانداری سراوان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور احمدعلی موهبتی (استاندار سیستان و بلوچستان)، محمدباسط درازهی (نماینده حوزه انتخابیه سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی)، درویش نارویی (فرماندار سراوان)، امان‌اله شاقوزایی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان) و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری سراوان برگزار شد.

در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های خوب بازارچه مرزی کوهک سراوان، گفت: بازارچه مرزی کوهک نقش موثری در توسعه رشد اقتصادی منطقه دارد و با توجه به مشکلات مرزنشینان می‌تواند در کاهش بیکاری و بهبود معیشت خانوارهای ساکن در مناطق مرزی نقش‌آفرینی داشته باشد.

موهبتی فراهم کردن زیرساخت های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی را برای رسمی شدن این بازارچه ضروری اعلام کرد و خواستار همکاری، کمک و تلاش دستگاه‌های اجرایی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شد تا پس از ثبت رسمی بازارچه از منابع اعتباری ملی برای توسعه و رشد آن بتوان استفاده کرد.

او با بیان اینکه یکی از تقاضاهای مردم رسمی شدن مرز کوهک است، افزود: با توجه به فرصت‌هایی که به دنبال فعالیت رسمی بازارچه کوهک ایجاد می‌شود؛ این موضوع در دستور کار است و به امید خدا به زودی شاهد فعالیت رسمی این مرز خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت دولت از کارگران و فعالان بازارچه مرزی کوهک، گفت: با توجه به اینکه کارگران و فعالین در حوزه بازارچه مرزی مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی نیستند، لازم است بیمه شاغلان در این بخش با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان و مدیریت بازارچه‌های مرزی استان صورت پذیرد.

در ادامه، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اعلام آمادگی در زمینه پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف در بازارچه مرزی کوهک، گفت: در جهت تامین امنیت شغلی کارگران و فعالان در بازارچه‌های مرزی استان و همچنین ساکنان مناطق مرزی و مرزنشینان، این صندوق پوشش بیمه اجتماعی این افراد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز