خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۷۸

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی بودجه خاطر نشان کرد:گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۹۷ در اخطار اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی گفت: یک ایراد اساسی وجود دارد که در اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی تأکید شده که قانون بودجه سالانه کشور از سوی دولت تهیه شده و برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود که ما در زمان رسیدگی به بودجه سالانه قانونگذاری‌های فراوانی انجام می‌دهیم و بارها در این باره تذکر داده شده اما توجهی به آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ نیز ده‌ها قانون تصویب می‌شود، افزود: در یک بخش باید جلوی این کار گرفته شود چرا که بر اساس قانون اساسی بودجه آمار و ارقام است.

وی با بیان اینکه هنوز کمیسیون تفیق گزارشی درباره بودجه شرکت‌های دولتی به نمایندگان ارائه نکرده است، ادامه داد: رئیس مجلس و نواب رئیس دستور ارائه این گزارش را داده‌اند اما هنوز این گزارش در اختیار نمایندگان قرار نگرفته لذا اگر رسیدگی شده و گزارش ارائه نشده دستور داده شود که سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود اما اگر رسیدگی نشده باید سریع تر به آن رسیدگی شود چرا که عمده بودجه در این بخش است و بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در این بخش وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه جاری کشور که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است رسیدگی می‌شود اما به بودجه شرکت‌های دولتی رسیدگی نمی‌شود  لذا کمیسیون تلفیق باید این گزارش را ارائه کند تا نحوه تخصیص بودجه به این شرکت‌ها تغییر کند.

علی مطهری در پاسخ به این اخطار گفت: گزارش  بودجه شرکت‌های دولتی بعد از بررسی تبصره‌ آنها مورد بحث قرار می‌گیرد و گزارش آن در حال حاضر آماده شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در جریان بررسی لایحه بودجه نباید قانونگذاری دائمی شود و یا آنچه که خلاف برنامه است اساسا قابل طرح نیست صحیح است اما متأسفانه هر سال رعایت نمی‌شود اما ما مجبور هستیم هر آنچه که کمیسیون تلفیق گزارش می‌دهد و تصویب می‌کند بررسی و رأی‌گیری کنیم لذا اگر در کمیسیون تلفیق جلوی آن گرفته شود بسیار بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز