خبرگزاری کار ایران

آغاز سومین روز تجمع کارگران شهرداری سروآباد/ شهردار: درآمد پایدار نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۴۲

کارگران شهرداری سروآباد در استان کردستان صبح امروز در اعتراضی گروهی، خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.

برخی منابع کارگری به خبرنگار ایلنا گفتند: سه روز از اعتراض کارگران شهرداری سروآباد در کردستان می‌گذرد و این کارگران هنوز منتظرند تا مسئولان شهری در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آنها کاری انجام دهند.

این کارگران که تعدادشان ۴۷ نفر است، در ادامه تجمع اعتراضی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، امروز شنبه (۲۷ بهمن ماه) نیز در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: دستمزد ما در ۷ ماه گذشته پرداخت نشده و در شرایط فعلی که در آستانه سال نو قرار داریم، نگران افزایش معوقات مزدی و تامین هزینه‌های زندگی خود هستیم.

طبق اظهارات این کارگر، مسئولان شهری در آخرین روز از تجمع کارگران که هفته گذشته انجام شد، با پرداخت حداقل یک میلیون تومان به هریک از کارگران وعده پرداخت بخشی دیگر از مطالباتمان را دادند و اعتراض کارگران را  موقتا خاتمه دادند.

به گفته وی، هم‌اکنون که حدود ۵ روز از وعده مسئولان شهر سروآباد برای پرداخت حداقل بخش از مطالباتمان می‌گذرد، اقدامی صورت نگرفته و کارگران همچنان منتظر تحقق آن هستیم.

فرزاد اخترکاوان (شهردار سروآباد) با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری گفت: هفت ماه حقوق و ۴۰ ماه مزایای کارگران و کارکنان شهرداری این شهر پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی از جمله پرداخت حقوق و مزایای کارگران را برای ما ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: شهرداری سروآباد بیش از ۵۰ میلیارد ریال بدهی دارد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری است.

اختر کاوان با بیان اینکه شهرداری سروآباد فاقد درآمد پایدار است، اضافه کرد: البته شهرداری ۲۰ میلیارد ریال نیز از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف طلب دارد که در صورت پرداخت این مطالبات می‌توانیم تا حدودی مشکلات مالی شهرداری و بخشی از حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز