خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد ۳۵ کلانتری جدید در سطح کشور/ استقرار گشت‌های مشترک پلیس و بسیج در معابر

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۱۵۰

رییس پلیس پیشگیری ناجا از ایجاد ۳۵ کلانتری در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین از ظرفیت کلانتری‌های سیار برای پوشش و تامین امنیت و نظم در مناطق حاشیه‌نشین استفاده می‌کنیم.

سردار محمد شرفی (رییس پلیس پیشگیری ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کمبود کلانتری‌ در کشور گفت: اگر بخواهیم تعداد کلانترهایمان را با استاندارد جهانی بسنجیم ما نسبت به میانگین جهانی ما وضعیت خوبی در این زمینه نداریم. تعداد کلانتری‌ها به سبب رشد جمعیت و همچنین شرایط و حساسیت‌هایی که ما با آن روبرو هستیم کم است. اما برنامه‌های متنوعی برای مقابله با این کمبود در پلیس پیشگیری دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این برنامه‌ها گفت: شاید در گذشته مردم در امور انتظامی و امنیتی مشارکت نداشتند، اما امروز اگرچه از نظر کمی با کمبود کلانتری مواجه هستیم، اما میزان مشارکت مردم در موضوع نظم و امنیت جامعه و ارتباط آنها با کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بالاست.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: موسساتی با عنوان موسسات حفاظتی مراقبتی داریم که یکصد هزار نگهبان محله در آنها فعالیت می‌کنند. نگهبانان محله با توجه به تعالیمی که در کلانتری‌ها آموخته‌اند، بخشی از تامین نظم و امنیت جامعه را برعهده دارند. همچنین پلیس افتخاری امروز یکی از پدیده‌های خوبی است که از وجود مردم تشکیل شده و به نوعی مردم خودشان در تامین نظم و امنیت مشارکت دارند.

سردار شرفی تصریح کرد: پلیس پیشگیری مشارکت جدی با تشکل‌های مردمی از جمله بسیج دارد و گشت‌های مشترکی با این نیروها در سطح معابر اجرا می‌کند.

وی همچنین در خصوص توسعه کلانتری‌ها در کشور یادآور شد: برنامه‌های خوبی برای توسعه ساختار کلانتری‌ها در کشور داریم و امسال نیز نزدیک به ۱۵۰ کلانتری از نظر ساختاری توسعه پیدا کرده است.همچنین ۳۵ کلانتری نیز در سطح کشور ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد کلانتری‌های سیار را در دستور کار داریم، گفت: قرار بود روز ۲۲ بهمن از این کلانتری‌های سیار رونمایی شود، اما به دلیل شرایط خاص نتوانستیم. انشاءالله در هفته آینده از این کلانتری‌های سیار رونمایی خواهد شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه از این کلانتری‌های سیار برای تامین نظم و امنیت در مناطق حاشیه‌نشین بهره می‌گیریم، گفت: برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای تامین نظم و امنیت داریم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز