خبرگزاری کار ایران

حسنی جوریابی در نشست خبری:

وضعیت شهرداری‌رشت مشخص نشود وزیر کشور را استیضاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۴۰

نماینده رشت با تاکید بر اینکه وزارت کشور هرچه سریع‌تر وضعیت شهردار رشت را تعیین تکلیف کند گفت: اگر تا هفته آینده وضعیت شهرداری رشت مشخص نشود استیضاح وزیر کشور را استارت می‌زنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدصادق حسنی جوریابی عصر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه طبق قانون من حق دخالت در کار اعضای شورای‌شهر را ندارم اما  باید وزیر کشور هرچه سریع‌تر ساماندهی مدیریت‌شهری را خاتمه دهد، اظهار داشت: شخص وزیر را برای هر اتفاق خارج از عرف که در شهر من بیفتد مسئول می‌دانم.

نماینده رشت با تاکید بر اینکه وزارت کشور هرچه سریع‌تر وضعیت شهردار رشت را تعیین تکلیف کند، گفت: من هیچ‌گاه چشم‌پوشی نمی‌کنم و از حق مردم نمی‌گذرم و اگر تا هفته آینده وضعیت شهرداری رشت مشخص نشود استیضاح وزیر کشور را استارت می‌زنیم.

حسنی با اشاره به اینکه من یک روستایی‌ام و اهل هیچ باندی نیستم، گفت: اکنون در آستانه عید نوروز شهر رشت به وجود شهردار نیاز مبرمی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده درباره ارتقای کیفی ورزش استان از جمله تیم سپیدرود رشت گفت: در گذشته مشکلات در سطح اداره کل ورزش و جوانان گیلان بسیار زیاد بود اما کم‌کم شیب ناملایمات در حوزه ورزش در حال کم شدن است و حل تمامی مشکلات تیم سپیدرود گرچه در مدیریتی بوده اما در حال بهبود است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوالی  درباره وضعیت برنج گیلان گفت: با توجه به این اوضاع اقتصادی، برنج باید کیلویی 18 هزار تومان خریداری شود تا پوشش هزینه‌های کشاورزان را بدهد.

وی 70 درصد برنج‌های ایرانی بازار را دارای ناخالصی عنوان و تصریح کرد: ناخالص بودن برنجی که با برند گیلان شناخته می‌شود، به‌دلیل کیفیت پایین تر و تفاوت نداشتن با برنج های ارزان تر موجب بی رغبتی مشتریان به برنج استان می‌شود.

نماینده مردم رشت زباله را بزرگ‌ترین مشکل گیلان برشمرد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده برای ساماندهی معضل پسماند و زباله استان‌های شمالی در لایحه بودجه تخصیص پیداکرده است.

حسنی در پاسخ به  ادعای مفقود شدن نامه مجمع نمایندگان درباره چندین مطالبه گیلان ازجمله مگاهاسپیتال، ساماندهی رودخانه‌های رشت و پسماند بیان داشت: نامه‌ای در سازمان برنامه‌وبودجه مفقود نشده بلکه در سال گذشته ریالی از بودجه عمرانی در کشور هزینه نشده تا بخواهد بودجه جدیدی برای پروژه‌های عمرانی در گیلان تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به موضوع ترا ریخته و تولید برخی محصولات بر پایه ترا ریخته گفت: در زمانی که من عضو شورای ایمنی زیستی کشور بودم یک سؤال از اعضا پرسیدم و آن این بود که چرا کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته اجازه مصرف آن در داخل کشور خود را نمی‌دهند گرچه ورود این محصولات بر اساس قانون به داخل کشور ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز