خبرگزاری کار ایران

حمایت از واردکنندگان رسمی تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۶۷

شرکت ماریاتل در در راستای حمایت از واردکنندگان رسمی تلفن همراه و با هدف جلوگیری از قاچاق و رانت این محصول همایشی برگزار کرد که در این همایش صنایع، بازرس نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و مرویان فعال تشخیص مصلحت نظام، محمد قبله از وزارت صمت و مدیر کل امورخدمات بازرگانی‌ها حضور داشتند.

سابقه رسمی شرکت ماریاتل  به سال ۱۳۹۶ باز می‌گردد که شاید خیلی کوتاه اما فعالیت زیادی داشته است و با خیلی از شرکت‌های با سابقه در این عرصه رقابت داشته است.

این شرکت علاوه بر واردات گوشی، خدمات پس از فروش دو برند معروف نوکیا و اپل را ارائه می‌دهد که اولین شرکت فعال ایران به نمایندگی از دبی در این حوزه است.

احسان رحیم پور کارشناس و عضو کمیسیون و رسیدگی به شکایات مردمی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه میزان مراجعه مردم برای داشتن گوشی تلفن همراهی که غیرقانونی به کشور وارد شده است به چه تعداد است و چه تاثیری روی کار شما خواهد گذاشت؟ و چه اقدامی باید انجام دهند ؟ گفت: خوشبختانه در این زمان گوشی غیرقانونی به کشور وارد نمی‌شود و تحت هر شرایطی باید رجیستر شود و داخل شبکه به ثبت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که برای رجیستر شدن تلفن همراهی که به صورت غیرقانونی وارد شده است چه اقدامی باید انجام داد، افزود: سایت همتا برای عموم باز است و هر شخصی می‌تواند با ارائه کد ملی یک گوشی را معرفی کرده و در سایت همتا ثبت کند.

فقط روی بعضی از گوشی‌های چینی کد رجیستر هر ماه یک بار غیر فعال شده و دوباره با تعویض کد فعال می‌شود که حجم معاملات این گوشی‌ها به دهم درصد هم نمی‌رسد.

برای اینکه مردم کمتر دچار مشکل شوند پیشنهاد شما به فروشندگان چیست؟

ما باید به مردم پیشنهاد بدهیم که قوانین را رعایت کنند و از تمام قوانین این طرح اطلاعات کافی را کسب کنند و بعدا برای خرید تفن همراه اقدام کنند. اطلاع نداشتن از قانون افراد را از مجازات مبرا نمی‌کند.

شکایت‌های بعدی از طرح رجیستر است که با کد دستوری ستاره هفتاد و هفت هفتاد وهفت مربع قابل استعلام است.

 بحث دیگر که در مورد شکایات واقع است، مربوط به رفرش بودن دستگاه است که باید گوشی خود را از مکانی قابل اعتماد تهیه کنند و اگر دراین مورد اطلاعی ندارند از یک فرد آگاه مشاوره بگیرند که اگر بعد از خرید گوشی و استفاده، ادعای رفرش بودن گوشی را  دارند قابل کارشناسی نخواهد بود.

نثاری کارشناس اتحادیه صوت و تصویر تلفن همراه، در پاسخ به این سوال که مشکلات مردم و فروشندگان در زمینه واردت غیرمجاز تلفن همراه به چه صورتی است و با چه مواردی بیشتر روبرو هستند؟ بیان کرد: بیشتر تخلفات به خاطر همین مسئله واردات است که دوستان با یکدیگر همسو و همراه نبودند که مسئله واردات با ارز دولتی تخلفاتی را به وجود آورده در راستای مشتری مداری اتحادیه را با چالش‌هایی روبرو کرده است.  بعضی واردکنندگان با دریافت ارز۴۲۰۰تومانی که با قیمت‌های بالایی در داخل کشور به فروش رساندند، باعث ایجاد بعضی مشکلات شدند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما طرح رجیستری  به اندازه کافی مفید بوده است، گفت: این طرح بسیارمفید بود اما در بحث انتقال مالکیت تلفن همراه مشکلات زیادی وجود دارد .

نثاری در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با سامانه همتا چگونه است، گفت: این ارتباطات درجایگاه ریاست اتحادیه و اصناف است که صد در صد باهم تعامل دارند ولی در نهایت چون این طرح یکباره به جریان افتاد که به امید خدا با همدلی دوستان و واردکنندگان باید سازماندهی شود.

سعید اسمعیل یکی از واردکنندگان تلفن همراه به کشور  هم گفت: این روزها متأسفانه به تنهایی مشغول به فعالیت هستیم و امیدواریم که این فعالیت‌ها یک مقدار با همدلی بیشتری صورت گیرد مخصوصا از سمت مسئولین محترم.

وی افزود: در هفته‌هایی که گذشت بحث مناظره تلویزیونی صورت گرفت و خیلی از قسمت‌ها متأسفانه پخش نشد. صحبت‌هایی با نایب رئیس کیسیون صنعت مجلس خانم زرآبادی و همچنین با آقای شایسته، دهقانی‌نیا ، مسئولان محترم در وزارت صمت و با سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و جلساتی برگزار کردیم قرار بر این شد که اعتماد و ناامنی که در بازار تلفن همراه به وجود امده است را برطرف کنیم.

سعید اسمعیل گفت: یک خبر خیلی مهم که از نظر بنده مرحله نهایی طرح رجیستری است و آن اتصال سامانه گمرک به ناجا بوده است که با شروع این کار عملا سهم کالای قاچاق  در کشور از بین خواهد رفت و با پدیده‌ای به نام قاچاق تلفن همراه مواجه نخواهیم بود این طرح با کمک مسئولان در اوایل اسفند ماه اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این روش قیمت تلفن همراه کاهش پیدا خواهد کرد؟ گفت: در ابتدا با اجرای این طرح  یک مقدار با ناهماهنگی و کمبود کالا مواجه خواهیم شد. با توجه به صحبت‌هایی که با دولت انجام شد، یکسری تمهیداتی را تدارک دیده است که حدود ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در شروع این طرح  عرضه شود. به نظر من با برقراری ارتباط بین واردکننده و صادرکننده می‌توانیم تمام کمبود کالای مورد نیاز کشور را برطرف کنیم.

اسمعیل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به عنوان مدیر عامل شرکت ماریاتل هدف شما از این نشست در اتاق بازرگانی چه بوده است و به چه سمتی پیش خواهید رفت؟، گفت: متاسفانه با توجه به مشکلاتی که اوایل امسال به وجود آمد دیدگاه کسبه و توزیع کنندگان نسبت به صنف دیدگاه ناامیدانه شده است. ما با برگزاری این همایش با امید اینکه تلنگری بزنیم و شرکت‌های بعدی جلو بیاییند و نشست‌ها برگزار شود پیش رفتیم که متاسفانه با عقب‌نشینی مسئولین مواجه می‌شویم .

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبلا هم همایش برگزار کرده‌اید؟، گفت: همایش‌هایی در قالب شهرستان به صورت محدود برگزار کرده‌ایم اما این همایش به صورت رسمی و عملی برگزار شد و امیدواریم همایش‌های بهتری برگزار کنیم تا بتوانیم زمینه اطمینان برخی مسئولان که توجیهات دیگری داشتند را مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز