خبرگزاری کار ایران

سی. ان. ان گزارش داد؛

از ماجرای حذف توییت نتانیاهو تا پیش‌بینی شکست نشست ورشو در دومین روز

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۸۸۴

سی ان ان در گزارشی به نشست ورشو پرداخت و مدعی شد ایران محور این نشست در روز پنج شنبه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شد که انتظار می‌رود موضوع ایران که در حال حاضر به عاملی برای ایجاد تنش در روابط آمریکا و متحدان اروپایی و باعث بروز اختلاف در داخل دولت ایالات متحده شده، اصلی‌تری موصوع کنفرانس ورشو در دومین روز باشد.

این در حالی است که روز  چهارشنبه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توئیتر خود ضمن تاکید بر اهمیت نشست ورشو  مدعی شد این نشست فرصتی است که اسرائیل و کشورهای عربی می‌توانند از این طریق  درباره «پیشبرد منافع مشترک در خصوص جنگ با ایران» گفت‌وگو کنند.  

سی‌ان‌ان نوشت: دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی چندی بعد و پس از پایان اولین روز این نشست و شکست آن این توئیت را حذف کرد. با همه این‌ها، تردید کمی وجود دارد که ایران محوری‌ترین مسئله این نشست روز پنجشنبه باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: ماه قبل مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که تمرکز این نشست بر موضوع ایران خواهد بود اما بعد از مدت کمی با توجه به استقبال اندک اروپایی‌ها از این نشست، واشنگتن اعلام کرد محور این نشست گسترده‌تر از موضوع ایران خواهد بود.

بر اساس ادعای مقام‌های دولتی  آمریکا «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در سخنرانی روز پنجشنبه خود به پیام به اصطلاح مهمی را به ایران بدهد و این پیام را به افراد حاضر در نشست  ابلاغ کند که اگر در کنار ما باقی بمانید، ما هم در کنارتان خواهیم بود.

«رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ، علاوه بر شرکت در نشست چهارشنبه ورشو، در تجمع ضدایرانی گروهک تروریستی منافقین هم حاضر شد.

جولیانی در اظهارات خود مدعی شد: «موضوع نشست مربوط به صلح و ثبات در خاورمیانه است و این به این معنی است که ما نیاز به ایرانی با ثبات و نجیب داریم که مشکلات وحشتناکی ایجاد نکند».

یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم درباره این نشست به خبرنگاران گفت: «ایران بدون شک یکی از مسائل کلیدی  این نشست است.»

«راجی»، سفیر سابق آمریکا در سوئد درباره این نشست اظهار کرد: «هنوز مشخص نیست که آمریکا می‌خواهد از نشست ورشو چه دستاوردی داشته باشد. آیا قرار است با تشکیل یک ائتلاف اروپایی-آمریکایی برای مبارزه با نفوذ ایران، مخالفت اروپا با ایران برجسته شود؟ یا اینکه قرار است در این نشست به برقراری صلح در خاورمیانه پرداخته شود؟»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «در هر دو حالت، داشتن چنین هدف‌های بلند پروازانه‌ای به دلیل عدم حضور کشورهای اروپایی شکست خواهد خورد.».

این در حالی است تعدادی از کشورهای مهم اروپایی از شرکت در این نشست خودداری کردند و یا با مقام‌های رسمی خود در این نشست حاضر نشدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز