خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع ایرانیان مقیم ژاپن:

آمریکا عنصر مزاحم در روابط ایران و ژاپن است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۹۶

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نشست‌‌هایی که با رئیس نمایندگان و مشاوران و همچنین نخست‌‌وزیر ژاپن داشتیم، نگاه آنها به ایران مثبت و پخته بوده و تصنعی نیست، آنها علاقه‌مند به ارتقای سطح همکاری با ایران هستند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز در جمع ایرانیان مقیم ژاپن با اشاره به اینکه ایده های بسیار مطلوبی در مسئولان ژاپن برای گسترش روابط وجود دارد، گفت: اما عنصر مزاحمی که آمریکاست پیدا شده و مشکل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای مذاکرات هسته‌‌ای تمایل داشتند، اظهار داشت: در دوران هسته‌‌ای به یک چارچوب رسیدیم اما بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌‌جمهور جدید آمریکا، آنها از برجام خارج شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمریکا دردسرساز است، تصریح کرد: در نشست‌‌هایی که با رئیس نمایندگان و مشاوران و همچنین نخست‌‌وزیر ژاپن داشتیم، نگاه آنها به ایران مثبت و پخته بوده و تصنعی نیست، آنها علاقه‌مند به ارتقای سطح همکاری با ایران هستند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه شرکت‌‌های مهم ژاپنی علاقه‌‌مند به همکاری با ایرانی‌‌ها هستند، خاطرنشان کرد: استقبالی از رفتار آمریکا در صحنه بین‌‌الملل نشده اما ما صحنه را رصد کرده و براساس منافع بلندمدت عمل می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمانبر نبوده و حل می‌‌شود، ابراز داشت: اروپایی‌‌‌ها ایده‌‌هایی برای همکاری با ما دارند و برخی کشورها نیز به دنبال ایجاد سازوکار برای همکاری با ایران هستند.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: انتظار می‌‌رود سفارت ایران در ژاپن تلاش زیادی را برای ترغیب شرکت‌‌های ژاپنی برای سرمایه‌‌گذاری در ایران کند.

لاریجانی در پایان این مراسم از فرش نفیس ایرانی رونمایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز