خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون‌ اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

ازدواج مردان سن‌بالا با دختران کم سن‌وسال غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۳۰

عضوکمیسیون‌اجتماعی مجلس گفت: ازدواج مردان سن‌بالا با دختران کم سن و سال به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است.

حسن لطفی (عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره  ازدواج دختران کم سن و سال با مردان سن بالا گفت: چنین ازدواج‌هایی به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است، در این اقدام مقوله خانواده دیگر تعریفی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چنین ازدواج‌هایی جایگاه دین مبین اسلام را خدشه‌دار می‌کند، گفت: هیچ سنخیتی وجود ندارد که مردی ۵۰ ساله با دختر ۱۱ ساله ازدواج کند.

لطفی عامل چنین ازدواج‌هایی را فقر و آسیب اجتماعی دانست و تصریح کرد: خانواده‌ای که پذیرفته فرزندش با مرد ۵۰ ساله‌ای ازدواج کند، به طور حتم نرمال نبوده و ممکن‌ است به دلیل فقر این ازدواج را پذیرفته باشد، این ماجرا باید علت‌یابی و علت‌های آن نیز بررسی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مردی که حاضر به ازدواج با دختر ۱۱ ساله می‌شود، باید دلایلش مورد بررسی قرار گیرد. به اعتقاد من زمینه‌های ازدواج در هر دو فرد باید بررسی شود و این مرد ۵۰ ساله باید طبق قانون مورد مجازات قرار گیرد.

عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس بیان کرد: نمایندگانی که با ازدواج درسن پایین موافقت کرده‌اند، قطعا ازدواج افراد میان ۱۳ تا ۱۵ سال را قبول دارند و ازدواج فرد ۱۱ ساله با ۵۰ سال مدنظرشان نیست. همچنین افرادی که طبق شرع عقیده دارند، ازدواج دختر باید در سن ۹ سالگی صورت گیرد، ازدواج با سنین ۱۵ تا ۲۰ سال را قبول دارند و ازدواج دختر کم سن و سال با مرد سن بالا را نمی‌پذیرند، چرا که این ازدواج خلاف قانون و همه مقدسات است، دختر ۱۱ ساله حداقل می‌تواند با پسر ۱۸ ساله ازدواج کند.

لطفی درخصوص تضمین قانون برای جلوگیری از این ازدواج‌ها گفت: گرچه قانون مدنی کشور، کامل‌ترین قانون است، اما خانواده‌ها باید آگاهی کافی داشته باشند که با این ازدواج‌ها موافقت نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز