خبرگزاری کار ایران

اصلاح مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۵۴

اعضای شورای شهر تهران مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران را براساس نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیأت تطبیق اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران، اظهار کرد: این مصوبه در شورا تصویب شد و هیأت تطبیق در مهلت دو هفته ای برای بررسی مصوباتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، نسبت به دو مورد اشکال گرفت.

وی با بیان اینکه به براساس نظر هیأت تطبیق مصوبه شورا با دو مصوبه از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایر است، اضافه کرد: یکی از این مصوبات ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری است که در سال 87 به تصویب رسیده و دیگری مصوبه پیرامون تهیه و تدوین دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و گردش کار آ‌نها است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مطالعات شورا هر دو مصوبه دیده شده و البته به لحاظ شکلی ایرادات درست است و اصلاحاتی صورت گرفت.

اعطا با اشاره به اصلاحات صورت گرفته افزود: نکته اول این است که در مصوبه ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری که در سال 87 تصویب شده مصوبه شورا در راستای ضوابط تصویبی فعالیت خواهد کرد و این موضوع اصلاح شد و در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور معیارهای شناسایی بناهای شاخص  برای اینکه این هم‌پوشانی اشکال ایجاد نکند عبارت بنای شاخص را به بنای خاص تغییر دادیم.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخشی از مصوبه شورا کمیته بناهای شاخص معرفی شده است گفت: عبارت شاخص را تغییر دادیم البته این موضوع هم ذکر شد که پروژه‌هایی که در کمیته فنی شماره ٣ شورای عالی و یا کمیته ارتقا سیما و منظر شهری به تصویب می‌رسد نیازی به تصویب در کمیته بناهای خاص نخواهند داشت و به این ترتیب مغایرت برطرف خواهد شد و با توجه به مذاکرات و هماهنگی هایی که با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفته با این اصلاح دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

اعطا عنوان کرد: کلیه مصوبات، عملیات‌ها و ضوابط ابلاغی مصوب  شورای عالی شهرسازی و معماری است لازم‌الاجراست.

در نهایت اصلاحیه کمیسیون در رابطه با نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران با 15 رأی موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز