خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

موج بارشی قوی پنجشنبه وارد کشور می‌شود/ برف و کولاک در ارتفاعات/ هوای آفتابی در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۴۸

کارشناس هواشناسی گفت: موج فعلی بارش‌ها فردا پیش از ظهر­­ کشور را ترک می‌کند و موج بعدی از غروب پنجشنبه وارد کشور می‌شود که با بارش‌های مناسبی همراه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با بیان این مطلب افزود: بارش‌های ناشی از موجی که­­ هم اکنون در کشور فعال است تمام نشده و امروز نیز بستر برای وقوع بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی و نیمه شرقی کشور فراهم است که می‌توان به استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق بوشهر، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی جنوبی و شمالی و سواحل دریای خزر اشاره کرد.

وی گفت: این سامانه بارشی با وزش باد همراه است که مسافران با عبور از گردنه‌ها با کولاک برف مواجه خواهند شد، ضمن اینکه وزش باد باعث­ می‌شود در جنوب شرق با خیزش گرد وخاک همراه باشد و منجر به ­کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه غربی با وجود رطوبت و سرمای هوا، مه پدیده­ غالب در گردنه‌ها خواهد بود؛ ضمن اینکه این موجی که هم اکنون در کشور فعال است باعث ریزش بارش در نیمه شرقی خواهد شد اما­ فردا پیش از ظهر­ ایران را ترک خواهد کرد.

وی گفت: موج بعدی پنجشبنه وارد کشور می‌شود که بارش‌های خوبی به همراه خواهد داشت و در چند نوبت کل کشور را دربر می‌گیرد.

اصغری­ افزود: البته در پایتخت امروز پیش ازظهر و همچنین فردا پیش‌ازظهر ­هوا آرام است و این آرامش هوا در کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و کرج و سنندج باعث افزایش غلظت آلاینده ها می ­شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز