خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

تنوع اشتغال روستاها در دستور کار قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۹۵

استاندار فارس در آئین افتتاح فاز یک ایستگاه امام حسین (ع) در شیراز افزود: علیرغم تبلیغات منفی که دشمنان علیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند به گواهی آمار نظام خدمات بسیار ارزنده و فاخری تقدیم مردم ایران و همچنین در فارس نیز تقدیم اهالی این استان کرده است.

به گزارش ایلنا، عنایت رحیمی با اشاره به خدمات و دستاوردهای چهل سال گذشته در استان فارس افزود: چهل سال گذشته هیچ راه آهنی در این استان وجود نداشت در صورتی‌که اکنون ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن عملیاتی و بیش از هزار متر راه آهن در دست اجرا در این استان وجود دارد.

رحیمی بیان کرد: اگرچه مترو نیز در سال 57 در شیراز وجود نداشت بطوریکه در حال حاضر بیش از 24 و نیم کیلومتر و بیش از دو هزار روستا گازرسانی شده است و این در حالیست که حال  ۱۸۳ مرکز دانشگاهی و73 بیمارستان با ظرفیت بیش از هفت هزار تخت بیمارستان در استان فارس وجود دارد.

به گفته وی همه باید در تمام شرایط حافظ نظام جمهوری اسلامی باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده ای ارایه کرد این در حالیست که سفرهای جناب جهانگیری در سال های گذشته به فارس منشا خیر و برکت در استان بوده است بطوریکه تسریع در روند  آزاد راه شیراز اصفهان از ثمرات همکاری وی بوده است.

وی با بیان اینکه چهار سد در استان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد درحال احداث است گفت: پیش بینی می شود آن ها  بزودی به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه فارس مهد ادبا، علما، عرفا، شاعران و معماران بزرگی است،‌ ادامه داد: وجود سعدی، حافظ، ملاصدرا، سیبویه، شهید آیت‌الله دستغیب و حسینی‌الهاشمی را از جمله آنها است.

به گفته وی فارس مصداق استانی مذهبی، فرهنگی و دارای مردمی انقلابی و متدین است.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: فارس یک استان کشاورزی بوده که طی ده سال گذشته تحت تاثیر قهر طبیعت و خشکسالی قرار گرفته است که امید است با حمایت‌های دولتی در بخش تسهیلات، کشاورزی فارس کما فی سابق بتواند جایگاه خود را در کشور حفظ کند.

استاندار فارس ادامه داد: از جناب جهانگیری خواستاریم تا در روند اجرایی پروژه بزرگراه شیراز-اصفهان، شیراز-بوشهر، اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز-بوشهر، اقلید-یزد و شیراز-گل‌گهر، تکمیل سدهای در دست احداث و ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال فراگیر اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز