خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از فردا/ بارندگی در بخش‌های مرکزی و غربی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۰۱

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: موج جدید بارش‌ها از فردا وارد کشور می‌شود و شاهد بارندگی‌های قابل توجهی در بخش های مرکزی، غرب و شمال غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری، با اعلام این خبر افزود: موج قبلی که از پنجشنبه وارد کشور شد آذربایجان‌های غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، البرز، تهران، همدان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری و در شاخه شمالی به شمال شرق رسید که از این بارش‌ها اغلب استان‌های شمالی و غربی‌کشور بهره‌مند شدند و در ادامه نیز خراسان شمالی، گلستان، مازندران، خراسان رضوی از این موج بارش‌ها بهره مند می‌شوند.

وی گفت: البته در خراسان جنوبی و یزد سرعت بارش‌ها در شاخه جنوبی ضعیف است، اما رطوبت هوا مناسب است و هرچه زمان به پیش می‌رود رطوبت هوا قابل توجه می‌شود بطوری که انتظار می‌رود از امروز تا چهارشنبه در بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان بارش‌ها قابل توجه باشد.

کارشناس هواشناسی افزود: این موج در جنوب باعث متلاطم شدن آب‌های خلیج فارس می‌شود بطوری که ارتفاع موج در مرکز تا یک و نیم متر نیز خواهد رسید.

وی گفت: البته طی روز‌های آینده بارش‌ها به اصفهان، تهران و به بخش‌های غرب و شمال غرب و مرکز نیز می‌رسد.

اصغری افزود: البته یک وقفه داریم و از فردا موج بعدی وارد عمل می‌شود و هرچه به داخل‌ می‌آید بارندگی‌ها به نسبت قابل توجه می‌شود.

وی گفت: این موج شمالی با موج قبلی که در جنوب فعال است ترکیب می‌شود و تا روز چهارشنبه در کشور فعال خواهند بود.

کارشناس هواشناسی افزود: البته در جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک را داریم و این موضوع باعث می‌شود که در جاده‌ها با دید کم مواجه شویم ضمن اینکه وزش باد در گردنه‌ها منجر به کولاک برف می‌شود.

وی گفت: هوای امروز تهران آرام است و با آلودگی هوا مواجه نیستیم و فقط وزش باد داریم، اما از فردا همراه با وزش باد با بارندگی نیز مواجه می‌شویم هر چند که بارش‌ها قابل توجه نیست و از ساعات بعد از ظهر شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز