خبرگزاری کار ایران

ادامه تلاش ترزا می برای خروج برگزیت از بحران

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۴۹

نخست وزیر انگلیس به‌رغم مخالفت اتحادیه اروپا با مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت به دنبال یافتن راهکاری برای برون رفت از بحران موضوع مرزهای ایرلند در بروکسل است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز- پنج شنبه- در بروکسل به دنبال مذاکره با سران اتحادیه اروپا برای حل بحران طرح خروج این کشور از اتحادیه مذکور است.

می با «دونالد تاسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد اما پیش از آن با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا رایزنی خواهد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در سایه تنش‌های ناشی از اظهارات مقام‌های ایرلند به بروکسل رفته است.

به نظر می‌رسد که مأموریت می با توجه به اینکه اروپایی‌ها مذاکره مجدد بر سر برگزیت را نمی‌پذیرند، سخت باشد.

تمام طرف‌ها تأکید می‌کنند که از سناریوی برگزیت بدون توافق در ۲۹ ماه مارس اجتناب می‌کنند اما لندن به دنبال اقناع پارلمان برای این طرح بود که با اکثریت آرا با این طرح نیز مخالفت کرد. 

سخنگوی می تأکید کرد که تغییرات آسان نیست و گفت‌وگو برای توافق خروج با حسن نیت انجام شد. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که هدف این کشور ایجاد مکانیزمی است برای جلوگیری از اینکه بازیچه شبکه امنیتی نشویم. شبکه امنیتی در توافق خروج به عنوان آخرین راهکار بازگشت مرزهای مادی با ایرلند است. 

اتحادیه اروپا اعلام کرده است با توجه به اینکه گزینه شبکه امنیتی بخشی از توافق است، دوباره پرونده مذاکره را باز نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا معتقد است که این موضوع در پی تضعیف توافق‌های صلح ۱۹۹۸ میلادی برای پایان دادن به تنش‌ها نیست بلکه برای حمایت از یک بنیان اساسی در اتحادیه برای ایجاد بازار واحد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز