خبرگزاری کار ایران

موافقت پارلمان بریتانیا با طرح تغییر برگزیت

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۶۷

مجلس عوام بریتانیا عصر با اختلاف اندک آرا با دو تغییر قانونی در زمینه طرح خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مجلس عوام انگلیس روز گذشته- سه‌شنبه- با اختلاف ناچیز آرا با دو تغییر قانونی در طرح خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) موافقت کرد.

یکی از دو تغییر مذکور در راستای حمایت از طرح «تراز می» نخست‌وزیر بریتانیا برای تغییر طرح توافق خروج از اتحادیه اروپاست.

اما دومین تغییر قانونی بر مخالفت با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تصریح دارد که البته تغییری الزام‌آور نیست.

تغییر نخست فرصتی را به می برای مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت با اتحادیه اروپا می‌دهد به ویژه اصلاح بندی که در ارتباط با مرزهای ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند به منظور دستیابی به جایگزینی برای تضمین عدم بازگشت به مرزهای فعلی دو کشور است.

نخست وزیر بریتانیا پیش از رأی‌گیری برای این اصلاح که با موافقت ۳۱۷ نماینده در مقابل ۳۰۱ رأی مخالف تصویب شد، گفت این تغییر که «گراهام بردی» نماینده محافظه‌کار مطرح کرده است، فرصت مذاکره مجدد را به ما می‌دهد. 

«دونالد تاسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا به دنبال جلسه مجلس عوام بریتانیا دوباره بر این موضع اتحادیه تأکید کرد که «توافق برگزیت قابل مذاکره مجدد نیست». 

این سخنگو گفت: «ما همچنان از دولت بریتانیا می‌خواهیم که برنامه‌ها و مقاصد خود در گام‌های بعدی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن توضیح دهد». 

وی افزود: «توافق خروج همچنان بهترین و تنهاترین گزینه برای تضمین خروج منظم بریتانیا از اتحادیه اروپا است». 

تاسک در ادامه تأکید کرد که اگر بریتانیا «درخواست منطقی» برای به تعویق انداختن تاریخ اجرای برگزیت پس از  ۲۹ مارس آینده ارائه کند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با این درخواست موافقت کنند، این تاریخ می‌تواند به تعویق افتد.

دومین تغییر مقرر در مجلس عوام که نخست وزیر بریتانیا را به عمل در چارچوب فرصت ارائه شده برای جلوگیری از خروج بدون توافق دعوت می‌کند، تصمیمی غیر الزام آور است و ۳۱۸ نماینده موافق و ۳۱۰ نماینده مخالف آن بوده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز